[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون شهردار شیراز: توسعه پابرجاست؛ از نشاط‌آفرینی تا تقویت پدافند غیرعامل، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه فرهنگی-ورزشی به ارزش ۳۱۳ میلیارد تومان در شیراز خبر داد. محمدعلی چوبینی در سلسله نشست‌های روایت ‌امید شهرداری  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امید کلیدواژه‌ای است که امروز بیش از پیش به آن نیاز داریم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: سهم عمده امید‌آفرینی برعهده رسانه است تا با انعکاس فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح روحیه امید را در جامعه اشاعه دهد.
 توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی
وی افزود: یکی از وظایف سازمان فرهنگی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری شهر برای مردم است که در همین راستا همواره تلاش‌هایی صورت گرفته است. چوبینی با اشاره به اینکه ایجاد و افتتاح ۱۱ سالن ورزشی غیرتوپی برای بانوان و آقایان در دو طبقه ویژه خانواده‌ها گفت: ۶ مورد از این تعداد امسال در دهه مبارک فجر با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود که این ۱۱ مورد به صورت متحدالشکل طراحی شده‌اند. معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: با ایجاد این ۱۱ مورد سالن، ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی شهر اضافه می‌شود و با کلنگ‌زنی این شش مورد در چند روز آینده شاهد افزایش ۹ هزار متر مربع از این سرانه هستیم. چوبینی مدت زمان اجرای سالن‌های ورزشی را 18 ماه عنوان کرد. او با اشاره به ایجاد کافه کتاب در خیابان شهید معزی و فرهنگسرای کتاب گفت: کلنگ‌زنی این مجموعه با ۱۳۷۸ مترمربع زیربنا به ارزش ۲۱۱ میلیارد ریال در خیابان شهید معزی در دهه مبارک فجر انجام می‌شود.
 ارج نهادن بر نیازهای توان‌خواهان
کلنگ‌زنی پارک ویژه کودکان اوتیسم و بهسازی یکی از باغات شیراز در ضلع جنوبی باغ خانواده کشن به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، یکی دیگر از پروژه‌های ویژه  شهرداری برای مردم شهر شیراز بود که چوبینی به آن اشاره کرد و افزود: قرارداد پروژه هشت‌ماهه است، ولی امیدواریم زودتر از موعد و در خردادماه به بهره‌برداری برسد. وی در خصوص نصب بلندگوهای شهری به‌عنوان یکی از موارد پدافند غیرعامل در سطح شهر اظهار کرد: این پروژه در فاز نخست به طول شش کیلومتر از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا و از چهارراه پانزده خرداد تا خیابان ۹ دی است که تنها برای سیستم صوتی آن ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.وی در بخش دیگری از سخنان خود به را‌ه‌اندازی موزه شهر شیراز در ساختمان سابق شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: در این موزه(بلدیه) از زمان شکل‌گیری شهر تا آینده آن ترسیم خواهد شد و بخش تشریفات شهرداری نیز در همین مکان مستقر خواهد شد تا ملاقات‌های شهرداری شیراز با مقامات عالی و خارجی در این مکان انجام شود.
 فضاسازی برای جشن‌های پیروزی انقلاب
 معاون شهردار شیراز در خصوص فضاسازی شهر برای جشن‌های پیروزی انقلاب از نصب۲۵۰ متر ریسه پرچم ایران، یک هزار پرچم ایستاده برای نصب بر روی پل‌ها و ۲۰۰ مورد کتیبه افقی برای نصب در خیابان‌ها، نصب ۲۰۰۰ متر پرچم عمودی و توزیع ۵۰ هزار پرچم در راهپیمایی و نصب بیش از ۳ هزار متر بنر با شعارهای انقلابی به ارزش ریالی ۲ میلیارد تومان خبر داد. چوبینی از افتتاح باغ کودکانه در حد فاصل شهید کسایی و شهید رمضانی هم خبر داد و گفت: این باغ ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است؛ مرحله بهره‌برداری آن دو تا سه ماه طول می‌کشد و امیدواریم تا خردادماه به بهره‌برداری برسد. معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه در باغ کودکانه، قرار است فضای مفرح ایجاد گردد، تصریح کرد: در این باغ کودک که خردادماه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد یک روز کودک با روایت قصه‌گویی یک فضای مفرح را تجربه خواهد کرد.
 رویدادهای ویژه برای خانواده‌ها
وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر از دو پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در غرب شیراز در ۱۳ بهمن‌ماه و در ۲۰ بهمن‌ماه در شرق شیراز و در بزرگراره شهید استوار  با اهدای جوایز ویژه یاد کرد و گفت: جشن بزرگ انقلاب در میدان ارگ در شب ۲۲ بهمن‌ماه به همراه نورافشانی در نقاط مختلف شیراز و جشنواره سرود دانش‌آموزی برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه‌های بومی محلی در فرهنگسراها در نظر گرفته شده و در ۴۰ محله شهر شیراز جشن‌های مردمی برگزار خواهد شد. چوبینی با بیان اینکه دیواره نگاره‌ها باید جریان‌ساز باشند و شیراز به لحاظ جریان‌سازی عقب‌تر است، عنوان کرد: باید از ظرفیت شهر به نفع مردم استفاده کنیم. چوبینی درباره سرنوشت کتابخانه مرکزی شیراز که در محل فعلی پارک ولیعصر(عج) کلنگ‌زنی شده است، گفت: کتابخانه مرکزی شیراز یک بازطراحی مجدد شده است و شهرداری سهم نیم درصد خود را در این پروژه هزینه خواهد کرد. معاون شهردار شیراز در پایان بیان کرد: هم‌اکنون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز دارای نقشه راه است که می‌داند اولویت‌ها کدام است؛ همچنین یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی تقویت حلقه‌های میدانی از جمله گروه‌های هنری است تا شاهد کارهای فاخر در سطح شهر شیراز باشیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی