[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عوارض مصرف قرص بدون آب و به‌صورت خشک، روزنامه شیراز نوین

عوارض مصرف قرص بدون آب
و به‌صورت خشک

خیلی از افراد به دلایل مختلف قرص را بدون آب می‌خورند، اما هرگز به این توجه نکرده اند که نخوردن آب به همراه قرص می‌تواند مشکل جدی برای آن‌ها به وجود آورد.
به گزارش نمناک، همه ما دوست داریم که کارهایمان را سریع انجام دهیم؛ مثلاً بعد از دوش گرفتن، همان داخل حمام دندان‌ها را مسواک می‌زنیم، از شامپو خشک استفاده می‌کنیم و سعی می‌کنیم که همیشه راهی میانبر داشته باشیم تا زمان کمتری را صرف کارهایمان کنیم؛ گرچه گاهی همین میانبرها بیشتر به ضرر ما خواهند بود و نتیجه مفیدی به همراه نخواهند داشت.
از طرفی بعضی افراد ترجیح می‌دهند که قرص را هم بدون آب بخورند و کارشان را راحت می‌کنند؛ اما دریغ از اینکه انجام این کار هم اشتباه است و عوارضی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.
قورت‌دادن قرص بدون آب باعث آسیب به گلو می‌شود
در واقع مصرف قرص و دارو بدون آب امکان پذیر نیست؛ زیرا زمانی که آب می‌خورید، به آن قرص کمک می‌کنید تا راهش را به سمت معده پیدا کند و داخل گلو گیر نکند و در نتیجه بهتر به بدن جذب می‌شود و تأثیر خودش را می‌گذارد (در واقع مصرف داروهای خوراکی با آب برای اطمینان از اینکه دارو از طریق معده و روده کوچک شما عبور می‌کند و در گلوی شما گیر نمی‌کند، مهم است). اما زمانی که دارو و قرص در گلو گیر کند، گلو را می‌سوزاند و هرگز تأثیری برای بهبودی شما نخواهد داشت؛ همچنین می‌تواند عاملی برای حساسیت گلو، سوزش معده یا حتی التهابات هم باشد. داروهای مسکن بدون نسخه هم خیلی از اوقات بدون آب استفاده می‌شوند؛ اما بهتر است که ریسک نکنید. از طرفی خیلی‌ها موقع خوردن دارو استرس دارند و زمانی که آب مصرف نمی‌کنند، دارو داخل گلوی آن‌ها گیر می‌کند و همین استرس باعث سفت شدن گلویشان می‌شود و شرایط برایشان سخت‌تر خواهد شد. در نتیجه آب می‌تواند به راحت تر بلعیدن دارو 
کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی