[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

ساختار کبدی استان دچار مشکل است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تقریباً همه رشته‌های ورزشی استان فارس از کمبود زیرساخت ورزشی گلایه دارند. بعضی‌ها صاحب سالن اختصاصی نیستند و برخی دیگر از کیفیت آنها ناراضی هستند، اما یکی از مربیان کبدی، محل قرار گرفتن سالن اختصاصی این رشته را بزرگترین معضل می‌داند!
چندی پیش تیم کبدی جوانان استان فارس در مسابقات کشوری در اراک حضور پیدا کرد و در جمع هشت تیم برتر کشور قرار گرفت.
مربی این تیم در این ارتباط گفت: این مسابقات قرار بود دو ماه پیش برگزار شود، اما به تعویق افتاد و درست زمان امتحانات بچه‌ها برگزار شد؛ با این‌حال توانستیم تیمی را جمع و جور کرده و به مسابقات اعزام کنیم.
محمدرضا اسکندری افزود: با اینکه نفرات نسبت به سال گذشته به کلی تغییر کرده بودند و خیلی از آنها حتی در مسابقات استانی هم حضور پیدا نکرده بودند، اما عملکرد خوبی در مسابقات کشوری داشتند. این در حالی بود که تیم‌های مدعی مثل اصفهان و سیستان که قطب‌های کبدی کشور هستند، نتوانستند به جمع هشت تیم برسند.
ابوالفضل سامان،  احسان تاکی، پارسا پویان فر، علی اصغر احسانی آزاد، علی اصغر شئوان، علیرضا جمعی نژاد، محمداسماعیل آسیابان، امیرحسین نریمانی خوراسکانی، مجتبی افتخاری، امیرحسین کهن، کوروش آباد و اسماعیل اژدری، 12 بازیکن این تیم را تشکیل می‌دادند. نکته جالب، حضور 8 استهبانی بود که شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دادند؛ سه نفر از شیراز و یک بازیکن از جهرم نیز در این ترکیب حضور داشتند. محمدرضا اسکندری مربی و احمدرضا آباد، سرپرست تیم بودند.
اسکندری در خصوص وضعیت کبدی استان فارس گفت: متأسفانه ساختار کبدی استان دچار مشکل شده است؛ حالا که در آخرین ماه‌های دوره ریاست چهارساله هیئت کبدی هستیم، فکر می‌کنم آن‌قدر ناملایمتی‌ها دیده‌اند که انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند. باید منتظر بمانیم و ببینیم در انتخابات سال آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
این مربی کبدی، بزرگترین مشکل حال حاضر این رشته در شهر شیراز را محل قرار گرفتن سالن اختصاصی این رشته می‌داند و می‌گوید: ما یک سالن اختصاصی داریم که همان، یکی از دلایل رکود کبدی است! خانه کبدی در شهرک والفجر؛ یعنی آن طرف کمربندی شیراز قرار دارد. هر زمان که بچه‌ها می‌خواهند بیایند و برگردند، دلمان هزار راه می‌رود؛ یعنی بدترین جایی که می‌شد به ما سالن بدهند، آنجا بود.
اسکندری افزود: کبدی حتی برای اهالی رشته‌های دیگر، رشته جذابی محسوب می‌شود؛ دیده‌ام که وقتی از کشتی و تکواندو به سالن کبدی می‌آیند، جذب این رشته می‌شوند. هیجان، قدرت بدنی و آمادگی جسمانی که در کبدی لازم است، این جذابیت را ایجاد می‌کند، اما چون ساختارمان دچار مشکل شده و همچنین به دلیل وضعیت سالن که به آن اشاره شد، نه تنها پیشرفت نکرده‌ایم، بلکه دچار پسرفت شده‌ایم.
وی ادامه داد: زمانی با آموزش‌وپرورش برای ترویج کبدی صحبت کردیم و استقبال خوبی هم کردند، اما خانواده ها به همان دلیل بُعد مسافت و مسیر خطرناک، اجازه ندادند فرزندانشان سمت این رشته بیایند. مربی با تجربه کبدی فارس که حدود 20 سال در این رشته فعالیت دارد در پایان گفت: در استان فارس پتانسیل‌های بسیار خوبی داریم که نمونه آن خانم سعیده جعفری، رکورد دار حضور در بازی‌های آسیایی‌ است، اما جمع کردن و کار کردن با این پتانسیل‌ها مقداری سخت است و با وضعیت فعلی کبدی، قابل انجام نیست. وی ادامه داد: حتی کلاس مربیگری گذاشتیم و بیش از 50 نفر در آن شرکت کردند، اما نگه داشتن افراد در این رشته سخت است و باید برنامه‌های بهتری برای جذب و حفظ آنها داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی