[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مقتدر، مثل سامورایی‌ها ، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی ژاپن با ارائه یک نمایش برتر موفق شد برابر بحرین به پیروزی برسد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 راه یافت.
به گزارش فوتبال 360، جام ملت‌های آسیا 2023 به روز پایانی فعالیت خود در مرحله یک‌هشتم نهایی رسید و در حالی‌که هواداران فوتبال در ایران چشم‌انتظار برگزاری دوئل شاگردان امیر قلعه‌نویی برابر تیم ملی سوریه بودند، پیش از برگزاری این دیدار که آخرین تقابل مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 محسوب می‌شود، تیم‌های ملی بحرین و ژاپن برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که روی کاغذ شانس ژاپنی‌ها برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا بیشتر بود.
بحرینی‌ها در قامت صدرنشین گروه پنجم توانسته بودند خود را به مرحله حذفی برسانند و شاگردان آنتونیو پیتزی به دنبال آن بودند تا تاریخ‌سازی کنند و با کنار زدن ژاپن، در قامت شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا 2023 به فعالیت‌شان ادامه بدهند و به جمع 8 تیم برتر قاره راه یابند. در نقطه مقابل، شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در تیم ملی ژاپن بعد از آنکه در مرحله گروهی روند پرنوسانی داشتند و با پذیرش شکست برابر عراق در قامت تیم دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدند، به دنبال جبران‌مافات در این مرحله بودند و امید داشتند که بردی مقتدرانه را برابر بحرین به‌دست آورند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.
*ستاره‌های اروپایی، عصای دست موری‌یاسو
تیم‌های ملی بحرین و ژاپن از ساعت 15 به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه و با قضاوت احمد العلی کار خود را آغاز کردند. ژاپنی‌ها در دقایق ابتدایی مسابقه مالکیت توپ ‌و میدان را در اختیار داشتند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که آیاسه یوئدا در دقیقه 10، اولین موقعیت گل‌زنی را به‌دست آورد که ضربه سر او را دروازه‌بان بحرینی‌ها با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد. بعد از این موقعیت، بازی کم‌اتفاق دنبال شد و شاگردان موری‌یاسو با وجود آنکه مالکیت توپ را در اختیار داشتند، ناکام در خلق موقعیت جدی گل‌زنی بودند تا اینکه در دقیقه 31، شوت دیدنی مایکوما به تیرک دروازه برخورد کرد و در ریباند، ریتسو دوان موفق شد گل اول مسابقه را به سود ژاپنی‌ها به‌ثمر برساند. آبی‌پوشان بعد از گل‌زنی دوان به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند، اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود تا نیمه نخست با یک گل به سود شاگردان موری‌یاسو خاتمه یابد. ژاپنی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و روی اشتباه فاحش خط دفاعی بحرین، تاکفوسا کوبو موفق شد در دقیقه 49 گل دوم تیم ملی ژاپن را به‌ثمر برساند. جالب آنکه در ابتدا داور کویتی اعلام آفساید کرد اما بعد از بررسی صحنه به کمکVAR، گل کوبو پذیرفته شد تا ژاپنی‌ها برتری 2گله کار خود را پیش ببرند.
شاگردان موری‌یاسو به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که در دقیقه 60، آنها توانستند روی یک کار تیمی زیبا به گل سوم برسند، اما داور مسابقه آفساید آبی‌پوشان را اعلام کرد تا همچنان نتیجه بازی 2 بر صفر باقی بماند. 
روی یک ضربه کرنر، شاگردان پیتزی صاحب اولین موقعیت جدی گل‌زنی شدند که اشتباه فاحش زیون سوزوکی باعث شد تا توپ وارد دروازه تیم ملی ژاپن شود و جالب آنکه گل به ‌ثبت‌رسیده در دقیقه 64 به نام دروازه‌بان ژاپنی‌ها ثبت شد تا در ادامه اشتباهات سریالی سوزوکی در خط دروازه ژاپن، نتیجه بازی 2 بر یک شود. بحرینی‌ها بعد از رسیدن به گل نخست در تلاش بودند تا بتوانند به گل تساوی هم دست پیدا کنند، اما به سرعت آبی‌پوشان مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و به دنبال رسیدن به گل سوم بودند. بعد از چند تلاش نافرجام، حرکت انفرادی و زیبای یوئدا روی پاس مایکوما باعث شد تا ژاپنی‌ها در دقیقه 72 به گل سوم برسند. بعد از گل‌زنی یوئدا، فرصت برای رسیدن به گل‌های بیشتر هم وجود داشت، اما فرصت‌سوزی بازیکنانی مانند دوان، مینامینو، آسانو و میتوما باعث شد تا نتیجه بازی 3 بر یک باقی ماند. داور کویتی مسابقه به ‌واسطه چند وقفه در جریان بازی در نیمه دوم برای بررسی صحنه‌های جنجالی به کمک VAR، 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد، اما در وقت‌های تلف‌شده، خبری از تغییر نتیجه بازی نبود و فرصت‌سوزی شاگردان موری‌یاسو ادامه داشت تا نبرد تیم‌های ملی بحرین و ژاپن با برتری 3 بر یک آبی‌پوشان خاتمه یابد. 
ژاپنی‌ها با کسب پیروزی در مسابقه دیروز چهارشنبه به جمع 8 تیم برتر در جام ملت‌های آسیا 2023 راه یافتند و حالا باید در این مرحله روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه از ساعت 15 به وقت تهران به مصاف برنده دوئل تیم‌های ملی ایران و سوریه بروند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی