[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کار جهـــادی؛ تأمیــن آب پایــدار، روزنامه شیراز نوین

سیاوش بدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس برخی از اقدامات این شرکت برای تأمین آب شرب شرق شهرستان مرودشت و بخش اکراد شهرستان زرقان از خط اول سد درودزن را تشریح کرد و گفت: با اجرای این خط انتقال، آب آشامیدنی جمعیتی حدود 40 هزار نفر در این مناطق تأمین شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، بدری با تشریح اقدامات انجام‌شده دراین زمینه افزود: طرح آب‌رسانی به این مناطق با تأمین و اجرای 5000 متر لوله با قطر 800 میلی‌متر اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از احداث 6 عدد حوضچه و نصب شیرآلات و اتصالات مربوطه در این طرح خبر داد و گفت: همه این موارد در شرایطی سخت‌گذر با اقلیم خاص جغرافیایی و عبور از موانع طبیعی با همت و تلاش کارگران، مهندسان و متخصصان عرصه آب و خاک استان انجام شده است.
بدری همچنین هزینه خرید لوله، شیرآلات و اتصالات و اجرای کلی طرح را در مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی توسط شهروندان و ساکنان روستاها تأکید کرد و افزود: فارس در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و لازم است بیش از پیش برنامه‌های فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب در این استان اجرایی شود؛ پایش و استفاده صحیح از منابع آبی موجود از رویکردهایی است که آحاد جامعه و مردم و مسئولان باید نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
لازم به ذکر است براساس دستور استاندار فارس در شهریورماه گذشته به هنگام سفر شهرستانی به مرودشت مبنی بر اتمام پروژه تأمین آب شرب روستاهای شرق مرودشت و بخش اکراد شهرستان زرقان تا پایان امسال، با فعالیت‌های جهادی و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای فارس، به فضل خداوند منان پروژه به تمام رسیده و آب شرب مورد نیاز مردم عزیز مناطق مذکور به منظور توزیع، تحویل شرکت آب و فاضلاب استان فارس شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی