[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

بایدها برای ترویج کتاب‌خوانی ، روزنامه شیراز نوین

در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس و با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فعالان حوزه فرهنگ و کتاب و کتاب‌خوانی استان، چالش‌های خیرین در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بررسی و مقرر شد جلسات مستمر کارشناسی در این بخش برگزار شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سهیلا محبی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس در جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، گفت: امروز ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برای جامعه لازم و ضروری است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که کتاب‌خوانی جزئی از زندگی مردم شود.
وی با تأکید بر استفاده از خرد جمعی و ابزارهای مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه افزود: ما در اتاق بازرگانی در کنار سایر فعالان این حوزه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان هستیم و تلاش می‌کنیم با تعامل سازنده شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان را به انجام مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ترغیب کنیم.
محبی اظهار داشت: هر اقدامی که به ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه کمک کند مفید و مؤثر است و باور داریم حرکت‌ها در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مستمر و پیوسته است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به نقش و اهمیت جامعه مدنی و فعالیت‌های آن معانی گسترده‌ای مطرح است که بر مبنای آن منافع عمومی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و ارزش‌های اجتماعی، می‌توان عموم مردم را بالقوه به عنوان فعال مدنی محسوب کرد که هرکدام با باور عمیق به‌ خاطر منافع عمومی و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به نفع عموم جامعه فعالیتی را انجام می‌دهند و عملکرد قابل قبولی در مسیر رسیدن به جامعه مدنی داشته و با انجام فعالیت‌های ارزش‌محور، نقش اصلاحی و آگاهی‌دهنده در جامعه ایفا خواهند نمود. 
محبی ادامه داد: اقدامات کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس به صورت فرا استانی ادامه خواهد داشت؛ چراکه ایران عزیز ما نیازمند فعالیت‌های مستمر مسئولیت اجتماعی می‌باشد. 
وی خواستار شد تا ظرفیت‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی در کنار همکاری‌های استانداری فارس و کتابخانه‌های عمومی فارس قرار گرفته و شاهد بهره‌مندی جامعه از مشارکت خیرین باشیم.
در این جلسه مهدی مؤمن‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز با تأکید بر رویکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس گفت: ما نیز آمادگی داریم در جهت فعالیت‌های اجتماعی این کمیسیون در کنار فعالان اقتصادی و اجتماعی باشیم تا بتوانیم حرکت‌های تأثیرگذاری را در استان انجام دهیم.
وی افزود: با توجه به پشتوانه مردمی این کمیسیون به‌عنوان یک ابزار مهم، نیاز است این کمیسیون در حوزه‌های تهیه مدل‌های مشارکت و سطوح آن در حوزه مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و شرکت‌ها، اولویت‌بخشی فعالیت‌ها، ورود و حمایت از عرصه‌ها و ایده‌های جدید اجتماعی ورود کند که قطعاً می‌تواند مؤثر باشد.
مؤمن‌زاده ادامه داد: با توجه به بدنه مردمی تخصصی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در استان، زمینه برای انجام فعالیت‌های اجتماعی بسیار فراهم است که نیاز است این برنامه‌ها و مشارکت‌ها سامان‌دهی شده و با اولویت‌بندی دنبال شود که اتاق بازرگانی استان می‌تواند محور انجام این برنامه‌های مردمی باشد.
در ادامه این جلسه محمدحسین فیروزی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز گفت: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده در حال حاضر ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان مطلوب است و تلاش داریم خدمات به روستاها با سرعت بیشتری پیگیری گردد.
وی افزود: در حال برنامه‌ریزی جهت توسعه کتابخانه‌ها در 61 روستای استان هستیم و خوشبختانه اردوی کتابخانه عشایر نیز با استقبال مواجه شده است. 
فیروزی اظهار داشت: ما آمادگی تسهیل‌گری جهت ارتباطات مؤثر با سایر استان‌ها را داریم. وی عنوان کرد: بیشترین مشارکت خیران در منطقه در حوزه کتابخانه‌ها خوشبختانه استان فارس می‌باشد.
در ادامه این جلسه آقای محمدی، رئیس و بنیان‌گذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر هم گفت: امروزه ضمن احترام به آموزه‌های دینی و مذهبی بایستی تلاش کرد خود را با نقش دختران امروز و مادران آینده تطبیق داد. 
وی هم‌سو شدن با نسل کنونی را با گفتمان و احترام به ارزش‌های والای زن محقق دانست و افزود: به زودی برنامه‌ای با عنوان مادران، پیام‌آوران صلح و دوستی در فارس برگزار می‌شود.
در این جلسه با ارائه تندیس و لوح تقدیر از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از مجموعه اقدامات خانم محبی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی