[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اجرای نقشه مهندسی فرهنگی فارس شتاب ندارد، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: هرچند اقدامات خوبی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی فارس انجام شده و جایگاه آن در برخی شهرستان‌ها حفظ و پیگیری شده، اما سرعت اجرای این سند چنان‌که باید نیست.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: مشکلی که اکنون در فعالیت‌های فرهنگی با آن مواجهیم، هماهنگی و هم‌افزایی اقدامات در مسیر رسیدن به اهداف و گفتمان‌سازی و جریان‌سازی است.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی ایجاد این هماهنگی اقدامات در جهت کلان مسائل فرهنگی استان است، افزود: فارس در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی پیشگام بوده و این نقشه باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: هنوز محوریت این سند برای برخی از دستگاه‌های فرهنگی چنان‌که باید جا نیفتاده است.
آیت‌الله دژکام گفت: نقشه مهندسی فرهنگی فارس با اعمال نظر رهبر معظم انقلاب تدوین و در بالاترین سطح اجرایی کشور یعنی از سوی رئیس‌جمهور رونمایی شده؛ بنابراین از قرارگاه‌های فرهنگی استان انتظار است اجرای آن را به طور جدی‌تر مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم نقشه مهندسی فرهنگی را به‌عنوان یک واقعه انجام شده در استان به رهبری گزارش دهیم.
امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: در استان فارس با معضلات و مشکلات فرهنگی مواجهیم که راهکار لحظه‌ای ندارد و بلکه حل آن‌ها نیازمند اقدامات مستمر و اثرگذار است.
نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته این اقدام مؤثر و مستمر چنان‌که می‌خواستیم شکل نگرفت و هرچند اقدامات خوبی نیز انجام شده است اما متوجه نقص کار خود نیز هستیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: اقدام مؤثر و نتیجه‌بخش نیازمند این است که پیش از آغاز سال ۱۴۰۳ اقدامات، نحوه اجرا و اعتبارات و امکانات مورد نیاز آن به روشنی مشخص باشد.
آیت‌الله دژکام گفت: دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌هایی که مخاطب عمومی در این زمینه دارند یا دستگاه‌هایی که نسبت به کارکنان خود موظفند، باید تا پیش از نیمه اسفندماه امسال، برنامه‌های فرهنگی خود را برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی فارس به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه کنند.
وی با بیان اینکه استاندار فارس نیز در این زمینه نامه‌ای به همه دستگاه‌ها ارسال می‌کند، ادامه داد: مسئولان فرهنگی دستگاه‌های فارس باید با مطالعه نقشه مهندسی فرهنگی، برنامه‌های خود ناظر به پنج کلان مسأله فرهنگی فارس را تدوین، ویرایش و ارائه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: پیگیری نقشه مهندسی فرهنگی کار اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و هیچ فعالیتی در این دستگاه نباید بدون درنظر گرفتن تحقق اهداف نقشه مهندسی فرهنگی استان باشد.
وی اضافه کرد: تلاش در مسیر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی باید در میان ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های فارس درنظر گرفته شود.
آیت‌الله دژکام افزود: اگر چه مسأله فرهنگی به اندازه مسائل اقتصادی ذهن مخاطبان را درگیر نمی‌کند اما اگر به خوبی عملیاتی شود در مسائل اقتصادی نیز گشایش ایجاد می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی