[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

در یک کتاب منتشر شد درباره سینما با کامبوزیا پرتوی، روزنامه شیراز نوین

کتاب «درباره سینما با کامبوزیا پرتوی» نوشته بهزاد اسدی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، کتاب «درباره سینما» یک مجموعه چندجلدی است که جلد اول آن با نام «درباره سینما با کامبوزیا پرتوی»(جلد فیلم‌نامه‌نویس) توسط نشر ثالث جدیداً به چاپ رسیده است. این مجموعه توسط بهزاد اسدی در مدت ۵ سال کار شده که هر جلد به یک حیطه سینمایی و با یک سینماگر معین اختصاص دارد.
در مقدمه کتاب آمده است: «گفت‌وگوی «درباره سینما» جلد فیلم‌نامه‌نویس با جناب آقای کامبوزیا پرتوی مابین زمستان سال ١٣٩۷ تا بهار ١٣٩٩ انجام شده است. ایشان با ۴ سیمرغ بلورین فیلم‌نامه، ٢ جایزه جشنواره برلین و جوایز متعدد دیگر، قطعاً یکی از باسوادترین و آگاه‌ترین افراد سینمای ایران بودند و اشراف دقیق و کافی به کلیت سینمای ایران و جهان داشتند. در این کتاب تلاش شده به طور اخص واکاوی فیلم‌نامه‌نویسی در ابعاد و ساختار مختلف از دیدگاه  او انجام شود. همچنین بسیار صریح و بی‌پرده به کارنامه کاری جناب پرتوی از جمله فیلم‌نامه‌های محمد رسول‌الله، کافه ترانزیت، من ترانه پانزده سال دارم، شب و... پرداخته و نگاهشان را درباره سینماگران مهم ایران‌زمین پرسیده‌ایم و تحلیل جامعی از سینمای جهان داشته‌ایم. دقت چیدمان و ماحصل گفتمان ما در آخرین روزهای زندگی پربارشان با وسواس همیشگی ایشان به این نتیجه خوانش امروزی ما رسیده است.» بهزاد اسدی علاوه بر پژوهش و نویسندگی و فیلم‌سازی،  دکتری فلسفه هنر و مدرس دانشگاه است.
به مناسبت انتشار کتاب «درباره سینما با کامبوزیا پرتوی»، مراسم رونمایی  آن در نشر ثالث شعبه ایران مال به انجام رسید که در این مراسم علاوه بر نویسنده کتاب، مهمانان و علاقه‌مندان، همسر مرحوم پرتوی نسرین مرادی بازیگر تئاتر و تلویزیون و همکار و دوست قدیمی او مهناز افضلی مستندساز و بازیگر قدیمی حضور داشتند.
در مراسم رونمایی علاوه بر شرح کتاب و چگونگی کار این مجموعه پژوهشی به یاد و خاطره کامبوزیا پرتوی نیز پرداخته شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی