[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهره‌برداری از ۱۳ طرح مهم انتقـال بـرق توسـط شـرکت بـرق ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از افتتاح و بهره‌برداری از 13 طرح تأمین و انتقال برق در استان فارس و بوشهر خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار دولت کار و فعالیت، این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 812 میلیارد ریال علی‌رغم تنگناهای شدید و محدودیت در تأمین منابع مالی و با اتخاذ تدابیر مناسب مدیریتی و استفاده از راهکارهای جایگزین به سرانجام رسیده است.
 به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، مهندس یداله حقیقی، دهه فجر را مظهری از جهاد تبیین و فرصتی برای بیان دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: در این مدت با تلاش بی‌وقفه و همت جهادی همکاران این شرکت در واحدهای مختلف شاهد افتتاح 7 پروژه در استان فارس با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 260 میلیارد ریال و همچنین 6 پروژه در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 11 هزار و 552 میلیارد ریال خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را از جمله طرح‌های کلیدی و حیاتی در تأمین و انتقال برق و مؤثر در دستیابی به هم‌ترازی تولید و مصرف برق دانست و گفت: 7 طرح استان فارس در شهرستان‌های مرودشت، لار، شیراز، جهرم و کازرون به بهره‌برداری می‌رسند و همه مردم استان از منافع آن برخوردار خواهند شد.
دو عدد از پروژه‌های مطرح در منطقه لارستان می‌باشد به این شکل که ظرفیت ترانس‌های پست کورده لار تقویت گردیده و کلیدخانه آن نوسازی شده است. مجموع این پروژه ۷۰۰ هزار میلیون ریال هزینه در پی داشته است.
همچنین ظرفیت ترانس‌های ایستگاه قیصریه لار و کلیدخانه آن با اعتبار معادل ۷۰۰ هزار میلیون ریال افزایش یافته است.
در همین راستا ظرفیت ایستگاه جهرم 1 نیز با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیون ریال افزایش یافته است.
در منطقه مرودشت نیز شاهد اجرای سه پروژه‌ بزرگ می‌باشیم به این شرح که در ایستگاه ۶۶ کیلوولت سیدان توسعه فنی جهت خط انتقال انرژی سیدان به مرودشت با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیون ریال صورت پذیرفته است.
در ایستگاه درودزن نیز شاهد توسعه تجهیزات ایستگاه مزبور با اعتباری بالغ بر 200 هزار میلیون ریال می‌باشیم.
در پایان با نصب پایه‌های سیمانی اتصال ۷۰ متر خط تک‌مداره به ایستگاه سیدان عملیاتی گردید.
برای مدیریت و رؤیت‌پذیری بار شبکه در ایستگاه‌های سفیر شیراز - لار - فیشور و خان زنیان نیز تجهیزات مخابراتی و اسکادا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیون ریال نصب و راه‌اندازی گردیده است.
مهندس حقیقی طرح‌های قابل افتتاح در استان بوشهر را هم نام برد و افزود: بزرگترین پروژه‌ها در استان بوشهر در دیلم با احداث پست ۲۳۰ به ۶۶ کیلوولت دیلم و همچنین خط ارتباطی بین گناوه - بینک و دیلم رقم خورده است؛ این پروژه عظیم ۷۰ کیلومتر خط انتقال انرژی را در بین این سه ایستگاه به عهده دارد.
پروژه بعدی خرید و اجرای پوشش سیلیکونی تجهیزات ایستگاه ناحیه کنگان با عتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیون ریال می‌باشد.
خرید و نصب تابلوهای انتقال ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت بوشهر ۱ نیز با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون ریال انجام گردیده است.
پروژه بعدی احداث خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ایستگاه آبدان به منظور افزایش ظرفیت و بالا بردن قابلیت اطمینان می‌باشد.
نهایتاً در ایستگاه منطقه تشان نیز کلیدخانه جدید به همراه تجهیزات کنترل از راه دور نصب و راه‌اندازی گردیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در ادامه از انجام بیش از 3000میلیارد ریال پروژه‌های بهینه‌سازی شبکه جهت پیشگیری از خاموشی خبر داد و افزود: با تلاش همکاران مجموعه مجری بهینه‌سازی شبکه برق منطقه‌ای فارس در راستای کاهش خاموشی مشترک و گذر از پیک 1403 پروژه‌های دومداره کردن خطوط تغذیه‌کننده ایستگاه آبدان به منظور افزایش قابلیت اطمینان و کاهش خاموشی مشترک، نصب و راه‌اندازی بی خط جدید و دومداره نمودن و نصب سکسیونر باس سکشن به منظور افزایش قابلیت شبکه در ایستگاه بردخون و نصب و راه‌اندازی بی خط جدید و باسبار 66 کیلوولت به همراه راه‌اندازی حفاظت‌های مورد نیاز در ایستگاه‌های دهرم و کربنات سدیم به منظور افزایش پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی مشترک به سرانجام رسید.
مهندس حقیقی از خرید و اجرای پوشش RTV در ایستگاه‌های( 230 بوشهر 1، نیروگاه گازی بوشهر، بوشهر2، هلیله، ماهینی،پودر، آزادی،تنگسیر، شهرک صنعتی بوشهر، 400 کنگان، دیر ، اختر و اندیشه) در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، خرید و نصب 32 کیلومتر سیم گارد خط رستمی- عالیشهر به صورت خط گرم به منظور کاهش خاموشی مشترک انجام شده است؛ همچنین حفاظت باسبار و CBF ایستگاه بوشهر 1 به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، اصلاح و بهینه‌سازی دکل‌ها با هدف پیشگیری از سقوط دکل‌ها، تقویت باسبار و ورودی‌های 14 ایستگاه پربار که دچار تنش حرارتی بوده و احتمال حوادث و خاموشی‌های گسترده وجود داشت، نصب بانک‌های خازنی در 7 ایستگاه به منظور پیشگیری از افت ولتاژ،جابه‌جایی خطوط ایستگاه برازجان به منظور بهبود شرایط شبکه، با اعتباری بالغ بر3000 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در استان‌های فارس و بوشهر از دیگر طرح‌های قابل اشاره است که به سرانجام رسیده است.
 حقیقی همچنین در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح‌های یادشده در دو استان فارس و بوشهر عموماً از سال 1401 آغاز شده و امسال در مدار بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت، افزود: همه تلاش کارکنان خدوم ، متخصصان صنعت برق و همکاران برق منطقه‌ای فارس و بوشهر تأمین و انتقال برق مطمئن و پایدار و تأمین بدون دغدغه آن برای مشترکان و مردم عزیز است. ما در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد تا چرخ صنعت بچرخد و صنعت کشاورزی در فارس و جنوب کشور بالنده باشد و با تأمین منابع انرژی  روزی حلال بر سر سفره شهروندان و روستائیان سخت‌کوش بیاید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی