[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعاون روستایی نقش اساسی در مردمی‌سازی اقتصاد دارد، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تعاون روستایی نقش اساسی در مردمی‌سازی اقتصاد دارد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی در گردهمایی تشکل های بخش کشاورزی در سازمان تعاون روستایی استان فارس که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: قانون اساسی کشور برای اقتصاد سه حوزه دولتی، بخش خصوصی و تعاونی را پیش بینی کرده است که در این میان به بخش تعاونی کمتر توجه شده بود و دولت سیزدهم بستر لازم را در این زمینه فراهم کرده است.
وی ادامه داد: ایده تعاونی در کشور توسط شهید بهشتی در کشور مطرح شد که اصل بر این بود که میدان برای حضور مردم در قالب تعاونی‌ها در اقتصاد فراهم شود؛ چراکه تنها راه نجات اقتصاد کشور حضور دقیق، عالمانه،  هدفمند و مسئله‌محور تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصاد است و دولت سیزدهم در این راستا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد که بخشی از آنها عملیاتی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم گشایشی در زندگی مردم ایجاد کنیم باید از بستر تعاونی‌ها بهره گیریم؛ چراکه تعاونی‌ها همان ریل بازگرداندن مردم به اقتصاد هستند. 
قزل سفلی با تأکید بر اینکه نباید ویترینی و نمایشی با مردم برخورد شود، گفت: مردم باید اصل کار باشند و ما به‌عنوان کارگزاران دولت باید تسهیل‌گر، هدایتگر و حمایتگر مردم باشیم و نه تصدی‌گر؛ چراکه هرجا مردم در صحنه بودند کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها باید متناسب با نیازهای انقلاب وارد صحنه شوند و به دولت تلنگر بزنند که دولت نباید تصدی‌گری کند و باید از تعاونی‌ها حمایت کند تا مردم بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی