[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کام‌بک در ضربات پنالتی!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
در چارچوب رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، عصر پنجشنبه یک بازی در ورزشگاه غدیر تهران برگزار شد و دو تیم نیروی زمینی تهران و فجر شهید سپاسی شیراز به مصاف هم رفتند.
نیروی زمینی در این دیدار با ترکیب وحید مهدی خانی، مهیار جباری، حسین شاوردی، ابراهیم مرادی، حسام پورهاشم، مرتضی حیدری، وحید نورمحمدی، امیرحسین جولانی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، علیرضا چراغعلی و علی دلیر به میدان آمد و بازیکنانی چون احمد محرابی، آرام عباسی، میثم مرادی، محمدرضا شیرزادی، حمید ملکی، حامد بحیرایی، علی نجفی، عباس بوعذار، علی فتحی، مهدی شریفی و عرفان پورافراز نیز در ترکیب فجر شهید سپاسی به میدان رفتند.
بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ در نیمه دوم و در دقیقه 73 مهدی شریفی، مهاجم جدید فجر شهید سپاسی و ستاره سابق تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، نخستین گل خود را با پیراهن زردپوشان به ثمر رساند.
اما این پایان کار نبود و تیم دسته‌دومی تهران در دقیقه 80 توسط امیرحسین اسماعیل‌زاده توانست گل تساوی را به ثمر رسانده و کار را به وقت‌های اضافه بکشاند.
در 30 دقیقه وقت اضافه هم گلی به ثمر نرسید و نوبت به ضربات پنالتی رسید.
در ضربات پنالتی، ابتدا آرام عباسی برای فجر شهید سپاسی پشت توپ قرار گرفت و ضربه خوبی هم به توپ زد، اما وحید مهدی خانی با دست مخالف و به زیبایی، توپ را به بیرون فرستاد.
سپس امیرحسین جولانی برای میزبان پشت توپ قرار گرفت و در حالی که دروازه‌بان فجر شهید سپاسی را به خوبی فریب داده بود، اما توپ را از کنار تیر عمودی به بیرون فرستاد تا همه‌چیز برابر پیش برود.
ضربه دوم فجر شهید سپاسی را میثم مرادی نواخت؛ او شوت محکمی زد که به تیر افقی دروازه برخورد کرد و روی خط فرود آمد. حتی اعتقاد داشت که توپ پشت خط فرود آمده، اما تیم داوری، اعتقادی به این حرف نداشت و پنالتی همچنان بدون گل سپری شد.
بالاخره ابراهیم مرادی از نیروی زمینی، طلسم پنالتی‌ها را شکست و با دورخیز زیاد و ضربه‌ای محکم به کنج دروازه مهرابی، میزبان را پیش انداخت.
سپس نوبت به محسن سیفی شد؛ او توپ را دقیق به گوشه دروازه فرستاد و مهدی خانی که جهت توپ را به درستی تشخیص داده بود، هرچه کرد به توپ نرسید.
امین جوادی، سومین پنالتی‌زن نیروی زمینی بود که با پای چپ، توپ را به کنج بالای دروازه فرستاد؛ در حالی که این‌بار هم مهرابی جهت توپ را درست تشخیص داده بود.
حامد بحیرایی جوان، سومین پنالتی‌زن فجر شهید سپاسی بود، اما ضربه خوبی به توپ نزد و مهدی خانی، کاپیتان نیروی زمینی با کف دست مانع از فروپاشی دروازه شد؛
حالا فجر شهید سپاسی در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار گرفته بود. مجموعاً سه ضربه پنالتی برای دو تیم باقی مانده بود و تنها راه نجات فجر شهید سپاسی این بود که تک‌ضربه خود را تبدیل به گل کند و از طرفی امید داشته باشد که هیچ‌یک از دو ضربه نیروی زمینی به گل تبدیل نشود؛ احتمالی بسیار کم در دنیای فوتبال.
حسین شاوردی، چهارمین زننده ضربه پنالتی برای نیروی زمینی بود که اگر گل می‌زد، بازی همین‌جا تمام می‌شد، اما او توپ را زمینی به بیرون فرستاد.
سپس علی فتحی پشت توپ قرار گرفت و اگر گل نمی‌زد، بازی همین‌جا تمام می‌شد، اما او با ضربه‌ای دقیق و زمینی، امید را زنده نگه داشت.
علی احمدی، بازیکن نیروی زمینی پشت پنجمین ضربه پنالتی این تیم قرار گرفت تا با گل‌زنی، کار را تمام کند، اما اتفاق ویژه رخ داد و او با ضربه‌ای بسیار بد، توپ را به بیرون فرستاد. 
بنابراین آن احتمال ضعیف به وقوع پیوست و همه‌چیز مساوی شد؛ کار به ضربات ششم هر تیم کشید.
محمدرضا شیرزادی، ششمین ضربه پنالتی فجر شهید سپاسی را برخلاف جهت حرکت کاپیتان نیروی زمینی به گل تبدیل کرد و حالا اگر پنالتی نیروی زمینی خراب می‌شد، فجر شهید سپاسی پیروز میدان بود.
حسام پورهاشم، پشت توپ قرار گرفت و با پای چپ اقدام به زدن ضربه به وسط دروازه کرد. احمدرضا مهرابی به سمت راست خود شیرجه زده بود، اما توانست با پا، مانع از ورود توپ به دروازه شود.
بدین ترتیب برای دومین بازی پیاپی در جام حذفی، فجر توانست تیمی از دسته‌های پایین‌تر را در ضربات پنالتی مغلوب کرده و به جمع 16 تیم برتر این جام راه پیدا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی