[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) شیراز نگین درخشان مراکز درمانی کشور، روزنامه شیراز نوین


سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش

amirabadi_shznvn@yahoo.com

آیین تجلیل از نیک‌اندیشان مجتمع خیریه تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم(ص) با عنوان «جشن قدم 2» برگزار شد.
این مراسم با حضور جمع گسترده‌ای از خیران حوزه سلامت، مشاور عالی استاندار فارس، شهردار منطقه یازده کلان‌شهر شیراز، مدیران برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان، اعضای هیئت مدیره مؤسسه خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 اهمیت حضور خیران در امور عام‌المنفعه حوزه سلامت
یکی از نیک‌اندیشان حوزه سلامت در این مراسم خواستار تداوم حضور خیران در امور عام‌المنفعه شد.
مهندس عبدالرحیم رحیم پور با تقدیر از دکتر شاه محمدی به منظور برپایی شایسته این مراسم گفت: تیم اجرایی مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) به همراه مجمع خیرین تأمین سلامت فارس تلاش‌های زیادی برای پیشبرد این پروژه فاخر دارند.
او با پاسداشت یاد و خاطره همسر مرحومش، زنده‌یاد پروین حسن شاهی افزود: ایشان در زمان حیات منزل مسکونی خود را برای امور عام‌المنفعه حوزه سلامت اختصاص دادند و با وجود آنکه تا پایان عمر می‌توانستم در این منزل سکونت کنم، مقدمات فروش آن و رونق پروژه بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) را فراهم آوردم.
مهندس رحیم پور خاطر نشان کرد: به منظور نظارت شبانه‌روزی بر روند اجرایی مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) خواستار سکونت در یک واحد کانکس در مجاورت پروژه بودم که با اصرار هیئت مدیره منصرف شدم. امروز با اهدای یک باب منزل یک‌هزار متری در خیابان قصرالدشت شیراز، با شعف دل در یک آپارتمان زندگی می‌کنم و تنها خواسته‌ام بهره‌برداری از بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) با کیفیتی مثال‌زدنی است.
وی با بیان اینکه در اجرای بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) تمامی دقت و مهارت خود را به کار می‌گیریم، بیان داشت: بسیاری از بیمارستان‌های سطح کشور را مورد بازدید قرار دادیم و در اجرای این پروژه مهم از بهترین کارشناسان و مشاوران بهره می‌بریم.
او با تأکید بر این موضوع که بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) در ایران بی‌همتا خواهد بود، اظهار داشت: باید محیطی را در بیمارستان فراهم کرد که بیماران علاوه بر رنج بیماری به افسردگی مبتلا نشوند و برای اجرایی‌سازی این موارد نظرات خود را به مهندسین مشاور که کارنامه پرباری در این زمینه دارند، ارائه داده‌ایم.
این نیکوکار گران‌قدر در بخش پایانی سخنانش افزود: برای تجهیز بیمارستان از بهترین تکنولوژی روز دنیا بهره خواهیم گرفت.
 برقراری عدالت درمانی در شرق شیراز
مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم ص) در این مراسم گفت: این مجموعه با هدف برقراری عدالت در راستای دسترسی به خدمات تشخیصی و درمانی در شرق شیراز با حمایت نیکوکاران گران‌قدر و مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس در حال احداث است.
دکتر جواد شاه محمدی با تقدیر از همراهی همیشگی خیران حوزه سلامت بیان کرد: شرق شیراز در حوزه زیرساخت‌های سلامت و سرانه تخت‌های بیمارستانی با کمبودهای زیادی روبه‌رو است و این درحالی است که باید پاسخ‌گوی نیازهای شهرستان‌ها و استان‌های مجاور هم باشیم.
وی با بیان اینکه مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) مشتمل بر فازهای متعددی است، بیان داشت: فاز اول درمانگاه خیریه این مجتمع است که به همت نیکوکاران به بهره‌برداری رسید.
این درمانگاه در مدت دو سال با زیربنای حدود سه هزار و پانصد متر مربع و با همت خیران شیرازی از جمله جناب آقای سید مهدی موسویان، مرحوم حاج مجید یقطین و مرحوم سیف الله امامی راد ساخته شد که جهت زنده نگهداشتن نام «دکتر جمشید امامی راد»، پسر مرحوم سیف الله امامی راد با رضایت از خیرین این درمانگاه به نام ایشان نامگذاری شد.
این درمانگاه در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین درمانگاه شرق شیراز می‌باشد که ماهانه 30 هزار نفر از مراجعان خدمات تشخیصی و درمانی خود را با تعرفه‌های خیریه در این مرکز دریافت می‌نمایند.
او از خدمت‌رسانی به سیصد و شصت هزار بیمار طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: طی دو سال اخیر با همراهی خیران و تلاش کارکنان این مجموعه توانستیم تعداد خدمات درمانگاه را بیش از سه برابر افزایش دهیم.
مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) از عقد قرارداد با تمامی بیمه‌های پایه و تکمیلی خبر داد و گفت: افزایش پرداخت به استقبال حضور کادر درمان و ارتقای کیفی خدمات انجامیده است و در فرآیند جذب کارکنان تلاش بر این است که از افراد جویای کار توانمند ساکن در منطقه شرقی شیراز استفاده کنیم.
دکتر شاه محمدی از اجرای فرآیندهای هوشمندسازی در درمانگاه دکتر امامی راد خبر داد و افزود: با اتخاذ این راهکار شاهد افزایش کارایی درمانگاه هستیم.
او با بیان اینکه درآمدزایی به گسترش دارایی‌های سرمایه‌ای انجامیده است، بیان داشت: با ارائه خدمات متنوع، نیازهای درمانی مردم برطرف می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی نیست.
وی با بیان اینکه ارائه تخفیف در درمانگاه دکتر امامی راد به بیماران نیازمند رشد 10برابری داشته است، عنوان کرد: مهم‌ترین هدف و رسالت ما ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران محروم است.
 احداث بزرگترین مجتمع درمانی در منطقه شرق شیراز
مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) در بخش دیگری از سخنانش گفت: با یاری نیکوکاران در حال ساخت بزرگترین مجتمع درمانی با زیربنای 34500 متر در منطقه شرق شیراز هستیم و تاکنون موفق به اجرا و احداث 14500 متر مربع از سازه شده‌ایم.
دکتر شاه محمدی با تقدیر از مشارکت تمامی خیرانی که در امور عام‌المنفعه حوزه سلامت پیشگام هستند، بیان داشت: در سال گذشته تمامی تلاش خود را معطوف به اعتمادافزایی و جلب مشارکت خیران بزرگوار کردیم.
وی از بلندنظری مهندس رحیم پور و سایر خیران به‌عنوان عاملی برای پیشرفت عمرانی این مجتمع درمانی یاد کرد و افزود: نیکوکاری زنده‌یاد بانو پروین حسن شاهی و مهندس رحیم پور در تاریخ نیکوکاران شیراز به یادگار خواهد ماند.   
او با بیان اینکه نام ساختمان این بیمارستان با تصمیم اعضای هیئت امنا مجموعه و برای زنده نگهداشتن نام این بانوی نیکوکار شیرازی که تمام عمر پُربرکت خود را صرف امور خیریه کرده است، به نام ایشان نام‌گذاری خواهد شد، اظهار داشت: چشم‌انتظار حضور خیران برای اتمام سایر بخش‌های مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) هستیم.
مدیرعامل مؤسسه خیریه حضرت رسول اعظم(ص) در بخش پایانی سخنانش از استقبال خیران در پیشبرد این پروژه بزرگ عمرانی قدردانی کرد و از انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید با نیکوکاران حوزه سلامت خبر داد.
 کارنامه پربار در اعتمادافزایی
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم مشاور عالی استاندار فارس بود.
دکتر ناصر شمس از نیکوکاران به‌عنوان بهترین اقشار جامعه یاد کرد و افزود: تیم اجرایی مؤسسه خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) با اعتمادافزایی در میان خیران کارنامه پرباری در پیشبرد این پروژه بزرگ درمانی دارند.
وی با یادآوری این موضوع که تنها منبع درآمدی مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) مبتنی بر کمک‌های خیران است، گفت: بسیاری از محرومان در منطقه شرقی شیراز سکونت دارند و بهره‌برداری از این واحد بزرگ درمانی گام بلندی در راستای خدمت‌رسانی به آنها محسوب می‌شود.
او استقبال از ظرفیت‌های درمانگاه این مجتمع را نشانه‌ای از ضرورت احداث بیمارستان مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) ارزیابی کرد و از نیکوکاران دعوت کرد تا از مراحل ساخت این بیمارستان بازدید نمایند.
مشاور عالی استاندار فارس در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه کلان‌شهر شیراز از لحاظ گسترش زیرساخت‌های درمانی به توسعه متوازنی دست نیافته است و مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) نقش کلیدی در این عرصه ایفا می‌کند.
دکتر شمس حضور در جمع خیران را موهبتی بزرگ برشمرد و افزود: نیکوکاران در پرتو الطاف پروردگار متعال این فرصت را یافته‌اند که در عرصه عام‌المنفعه گام برداشته و سعادتمندی دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.
 رونمایی از تندیس‌های نیکوکاران
براساس این گزارش شایان ذکر است که در پایان این مراسم از سردیس زنده‌یاد حاج مجید یقطین و جناب آقای سید مهدی موسویان رونمایی شد و از نیک‌اندیشان حوزه درمان و سلامت به پاس همراهی‌شان در پیشبرد مجتمع خیریه درمانی حضرت رسول اعظم(ص) قدردانی به عمل آمد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی