[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برنامه‌ریزی برای تجلی مهدویت، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز سومین دوره جشنواره سرود نغمه‌ها و همچنین جشنواره پوستر هدی از سری جشنواره‌های علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به آغاز برگزاری دو جشنواره بزرگ سرود نغمه‌ها و پوستر هدی از تیرماه سال جاری اظهار نمود: فراخوان این دو جشنواره به شکل سراسری ارسال و با استقبال بسیار گسترده دانشگاهیان مواجه گردید. 
علیرضا بیابان‌نورد توضیح داد: سیر افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره بر اساس آمار بسیار چشمگیر است؛ به‌گونه‌ای که از حدود ۲۵ اثر در بخش پوستر و ۳۰ گروه سرود که در جشنواره دوم شرکت نموده بودند، امسال به حدود ۸۷۰ پوستر و ۸۳ گروه سرود افزایش داشته‌ایم.
دبیر اجرایی جشنواره سوم سرود نغمه‌ها افزود: به لحاظ تعداد نیز در سال گذشته ۲۴۰۰ نفر در قالب گروه‌های سرود در این جشنواره شرکت نموده بودند که این تعداد در سال جاری به بالغ بر ۶۰۰۰ نفر توسعه داشته است.
 بیابان‌نورد همچنین به افزایش میزان جوایز امسال نسبت به سال گذشته اشاره نمود و از همکاری همه دست‌اندرکاران در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان فارس برای برگزاری این جشنواره قدردانی نمود.
در بخش دیگری از مراسم اختتامیه این جشنواره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار نمود: برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در راستای پرورش سربازانی برای عرصه ظهور امام عصر برنامه‌ریزی گردیده است.
محمدرضا قائدی به افق روشن پیش روی جامعه اسلامی ایران اشاره نمود و افزود: بر اساس آنچه مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‌دار امید به آینده بیان می‌فرمایند، افق پیش روی جامعه اسلامی ایران کاملاً روشن است و امید داریم که شما جوانانی که آینده این مملکت در دست شماست و مدیران آینده این مملکت خواهید بود، اتفاقاتی را رقم بزنید که به امر ظهور کمک شایانی بنماید.
قائدی با اشاره به کار بزرگی که توسط ریاست عالی دانشگاه در برپایی جشنواره سراسری امامت و مهدویت در سراسر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور آغاز گردیده، اظهار امیدواری کرد که این کار ارزنده که در زمینه مهدویت آغاز گردیده، در همه امور دیگر نیز تسری 
پیدا کند.
در بخش دیگری از این مراسم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زنده نمودن یاد و نام امام زمان(عج) در این‌گونه برنامه‌ها را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: در بحث تمدن اسلامی و تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها که می‌تواند برای ایران اسلامی عزیز اثرگذار باشد، زبان هنر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی یعقوبی توضیح داد: زبان هنر در همه عرصه‌ها اثرگذار است؛ به خصوص در عرصه تمدن. به ویژه که در قالب زبان شعر یا تصویرگری هنری باشد، می‌تواند در انتقال مفاهیم و تعابیر دینی، مذهبی و تمدنی خصوصاً برای نسل جوان و جوانان برومند نسل آینده بسیار اثرگذار باشد.
در این مراسم همچنین رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که به نیابت از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم شرکت نموده بود، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی و مهم در ساختار مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر، پرداختن به مباحث فرهنگی و مهدوی می‌باشد که دانشگاه آزاد اسلامی با شروع فعالیت دبیرخانه مهدویت به خوبی این مأموریت خویش را آغاز نموده و به سرانجام رسانده است.
مسیب داوری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است با همکاری مؤسسه امامت و مهدویت یک موج بسیار خوشایند و خوش‌رایحه‌ای از مهدویت را در سراسر کشور پراکنده کند و این الگوی بسیار خوبی برای آموزش عالی و آموزش و پرورش گردیده است.
داوری گفت: از آنجا که یکی از مأموریت‌های اساسی مراکز آموزش عالی در جهان مرجعیت علمی این مراکز است، مرجعیت علمی تمدن‌ساز خصوصاً در حوزه فعالیت‌های مهدوی تا حد بسیار زیادی در دست دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.
او یکی از بهترین روش‌های معرفی امامان در ادیان را معرفی مرجعیت علمی ایشان برشمرد و گفت: اگر در معرفی امامان از مبحث مرجعیت علمی ایشان آغاز کنیم و کمک بگیریم، هیچ‌یک از ادیان و فرق یارای مقابله با این وجه یعنی مرجعیت علمی امامان را نخواهد داشت؛ زیرا آنان در قله علم قرار دارند.
رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی دومین نکته از وجه ممیزه فعالیت صحیح مهدوی را بحث حل مسئله دانست و توضیح داد: دیدگاه مهدویتی که نتواند مسائل و مشکلات ما را حل کند، به یک باور صرف تبدیل می‌شود و این باور حتماً انحراف از مسیر اصلی و هدف واقعی پدید آمدن دیدگاه مهدوی است.
داوری وجه سوم ممیزه فعالیت مهدوی صحیح و علمی را امیدآفرینی برشمرد.
وی با اشاره به توجه به پایان امور که خود مهم‌تر از توجه به آغاز فعالیت‌هاست، اظهار نمود: دیدگاه مهدوی که تشکیل دولت جهانی امام عصر(عج) را به انتظار می‌نشیند، با همین رویکرد یعنی توجه به پایان امر، آخرین و نهایی‌ترین هدف غایی این جامعه که تشکیل جامعه صالح توسط امام عصر(عج) می‌باشد، وظیفه هر یک از ارکان این جامعه را مصلح بودن و تلاش و حرکت کردن در راه اصلاح جامعه می‌داند.
همچنین در این آیین معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس اظهار نمود: این نکته که اگر اندیشه‌ای بخواهد ماندگار شود باید از ابزار هنر برای آن استفاده نمود، امری مسلم و پذیرفته شده است؛ زیرا هنر قوی‌ترین ابزار برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.
اسماعیل قزل‌سفلی استفاده از هنر را وسیله‌ای برای تبلیغ، ترویج و تعمیق و نهادینه نمودن این مفاهیم برشمرد و گفت: چیزی مهم در قالب مفهوم مهدویت و انتظار که از اندیشه‌های عمیق شیعیان است، دارای ویژگی‌هایی است که به جز با ابزار هنر نمی‌توان آن را تبیین و نهادینه نمود.
وی به جوانان و نوجوانان حاضر در این مراسم توصیه نمود که قدر خویش را بدانند که توانستند با همکاری و حمایت خانواده‌ها و اولیای مدارس حول محور موضوع‌های مهم مهدوی و فرهنگی جمع 
شوند.
در پایان این مراسم به برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره پوستر هدی تندیس جشنواره لوح تقدیر و هدایای نقدی اهدا شد. همچنین گروه‌های سرود برگزیده در قالب گروه‌های شایسته تقدیر و رتبه‌های اول تا سوم با اهدای تندیس سومین دوره از جشنواره سرود نغمه‌ها و لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر گردید. نتایج دو جشنواره به میزبانی واحد شیراز به شرح ذیل می‌باشد:
فاطمه آزادی جابری مقام دوم مشترک جشنواره پوستر هدی، مهدی جهانبخش مقام دوم مشترک جشنواره پوستر هدی، سعید شکوهی‌پور مقام سوم مشترک جشنواره پوستر هدی، اسماعیل خادمی اردکانی مقام سوم مشترک جشنواره پوستر هدی، گروه سرود دانش‌آموزی دخترانه سما بیضا مقام اول مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما آباده مقام اول مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی دخترانه سما آباده مقام دوم مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما شیراز مقام دوم مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما سروستان مقام سوم مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما کازرون به سرپرستی حسین‌آبادی مقام سوم مشترک جشنواره سرود، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما اقلید شایسته تقدیر، گروه دانش‌آموزی پسرانه سما کازرون به سرپرستی خانم محسن‌پور شایسته تقدیر.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی