[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با تبلیغات پیش از موعد برخورد می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شهرستان شیراز گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شهرستان‌های شیراز و زرقان در 875 شعبه اخذ برگزار می‌شود که 43 شعبه در شهرستان زرقان و مابقی در شهرستان شیراز متمرکز است.
لطف‌الله شیبانی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و تقدیر از حضور حماسه‌ساز مردم این شهرستان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: از شعب در نظر گرفته شده 747 شعبه شهری و 128 شعبه روستایی بوده که چهار شعبه شهری مختص اقلیت‌های مذهبی است.
فرماندار شیراز با بیان اینکه بیش از 11هزار و 400 نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات پیش رو فعالیت خواهند داشت، افزود: در هر حوزه انتخابیه بر اساس فراخوان‌های داده شده یک نفر از دانشجویان، یک نفر از ادارات دولتی و پنج تا هفت نفر از آموزش پرورش به عنوان عضو اجرایی، سه نفر اعضای نظارت و اعضای امنیتی سه تا چهار نفر در نظر گرفته شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز بیان کرد: در حال حاضر 302 کاندیدا در این شهرستان تأیید صلاحیت شده‌اند که شامل 259 نفر مرد و 43 نفر زن می‌شود و این در حالی است که روز چهارشنبه آخرین فرصت برای تغییر حوزه انتخابیه توسط کاندیداهای حاضر در انتخابات است. به گفته وی، از مجموع کاندید‌ها 17 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی که معادل مقاطع ارشد است، 223 نفر کارشناسی ارشد، 48 نفر دکترا و 7 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند. تعداد کل انصراف‌ها و تغییرات حوزه انتخابیه تاکنون 13 نفر است که از این تعداد ۱۲ نفر مرد و ۱ نفر خانم می‌باشند. او با اشاره به اینکه گرایش‌های سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها هیچ‌گونه دخالتی نداشته و پس از تأیید صلاحیت‌ها مشخص شد که از تمامی گرایش‌های سیاسی رسمی افراد مختلفی در انتخابات حضور دارند، افزود: عمده کسانی که احراز یا تأیید صلاحیت نشده‌اند، دارای شرایط قانونی برای حضور در انتخابات نبودند؛ این در حالی است که میانگین سنی افراد حاضر در انتخابات 35 تا 45 سال است.
شیبانی در ادامه با اشاره به تخلف تبلیغاتی و انتخاباتی کاندیداها نیز گفت: طبق هماهنگی با معاونت پیشگیری وقوع جرم دادگستری، جرائم انتخاباتی احصا شده که قبل از شروع تبلیغات به کاندیدا اعلام خواهیم کرد و برای تخلف قبل از شروع فرایند تبلیغات نیز با هماهنگی با دادستانی مرکز افراد رصد می‌شوند که در همین مدت کوتاه به برخی از داوطلبان تذکرات لازم داده شده است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه 137 صندوق سیار برای دو شهرستان شیراز و زرقان پیش‌بینی شده است، افزود: برای افرادی و مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها، درمانگاه، زندان و هر مکانی که افراد به دلایلی نمی‌توانند پای صندوق بیایند، صندوق سیار پیش‌بینی شده است.
وی به پیش‌بینی نرم‌افزار شعبه‌یاب نیز اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار در حال تهیه و تدوین است که همشهریان می‌توانند در روز انتخابات از این نرم‌افزار استفاده کنند و به صورت آنلاین نزدیک‌ترین شعبه به خود را پیدا کنند.
فرماندار شیراز در پایان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها موظف شدند محلی را برای الصاق پوستر و بنر برای کاندیداها مشخص کنند، اظهار داشت: هر داوطلبی که بخواهد در محلات تریبون آزاد برگزار کند، می‌تواند با مراجعه به فرمانداری مجوزات لازم را دریافت نماید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی