[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی‌اولی‌ها در فارس، روزنامه شیراز نوین

سرپرست آموزش و پرورش فارس گفت: برای جذب مشارکت در انتخابات پیش‌ رو، بر اساس زیست‌بوم هر منطقه دستور کاری فراهم شده است که برپایی جشن تکلیف سیاسی رأی‌اولی‌ها و مناظرات دانش‌آموزی از مهم‌ترین اقدامات در این دوره از انتخابات به شمار می‌رود.
به گفته رشید قاسمی، آموزش و پرورش فارس از حدود یک ماه پیش در اقدامی مبتکرانه اقدام به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری در سه سطح اداره‌کل، ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر استان کرده و بر این ‌اساس دستورالعملی به تمام ادارات و مدارس استان ارسال شده است.
وی با بیان اینکه در این دستورالعمل ۱۶ برنامه ابتکاری برای جلب مشارکت حداکثری پیش‌بینی شده، گفت: مدارس و ادارات آموزش و پرورش بایستی بر اساس زیست‌بوم خودشان اقدامات خلاقانه‌ای در این خصوص داشته باشند. قاسمی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جلب مشارکت حداکثری را برگزاری مناظرات دانش‌آموزی، راه‌اندازی پویش‌های مختلف مشارکت حداکثری، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی‌اولی‌ها، حضور افراد نخبه و مؤثر در مدارس و پاسخ‌گویی به شبهات دانش‌آموزی دانست و گفت: جشن تکلیف سیاسی رأی‌اولی‌ها در فارس برگزار می‌شود. سرپرست آموزش و پرورش فارس همچنین اعلام کرد: ترکیب هیئت اندیشه‌ورز در سطح مدارس شامل مدیر و معلمان مدرسه و نمایندگانی از دانش‌آموزان و اولیای آنهاست. وی افزود: نمایندگان دانش‌آموزی در قالب طرحی تحت عنوان «ایران ما، نقش ما» که در سطح مدارس متوسطه اول و دوم توسط بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود، انتخاب می‌شوند. قاسمی هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز را مشارکت حداکثری، استفاده از ظرفیت انتخابات برای تحقق ساحت تربیتی، اجتماعی و سیاسی که یکی از ۶ ساحت تأکید شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، دانست و با تأکید بر ضرورت مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات پیش ‌رو گفت: در استان فارس نزدیک به ۳۸هزار دانش‌آموز رأی اولی داریم که برای این دانش‌آموزان هم برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.
سرپرست آموزش و پرورش فارس افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری‌ها مقرر شده به این دانش‌آموزان در اجرای انتخابات نقش داده شود تا آنها بتوانند فرایند اجتماعی شدن را به‌ صورت عملی در روز انتخابات تجربه کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی