[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه چیپس ماکارانی، روزنامه شیراز نوین

چیپس ماکارانی یک از انواع خوراکی‌های بسیار خوش‌مزه و سالمی است که می‌توانیم با ماکارانی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه چیپس ماکارانی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم
ماکارانی: ۱ بسته
نمک: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل‌سیاه: ۱ قاشق چایخوری
روغن  سرخ کردنی: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه چیپس ماکارانی به روش خانگی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم. در همین حین نمک را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
حالا باید صبر کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند؛ پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارانی را به اندازه دل‌خواه خرد کرده و به آب جوش اضافه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا بپزد.
 مرحله سوم
پس از اینکه پخت ماکارانی به پایان رسید، آن را درون آب‌کش می‌ریزیم و آب‌کشی می‌کنیم. در ادامه یک سینی مناسب را با فویل می‌پوشانیم و با مقداری روغن چرب می‌کنیم، سپس ماکارانی را روی فویل پخش می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله سینی را روی بخاری یا شوفاژ قرار می‌دهیم تا ماکارانی‌ها کاملاً خشک شوند. توجه داشته باشید که هر چقدر ماکارانی‌ها بهتر و کامل‌تر خشک شوند، در پایان چیپس کریپسی‌تری خواهیم داشت.
 مرحله پنجم
پس از اینکه ماکارانی‌ها خشک شدند، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه‌ای روغن اضافه می‌کنیم که ماکارانی‌ها درون روغن شناور باشند. در ادامه ماکارانی‌ها را به روغن اضافه کرده و به طور کامل سرخ می‌کنیم.
 مرحله ششم
توجه داشته باشید که سرخ کردن ماکارانی‌ها نباید بیش از چند ثانیه باشد، چون سریع می‌سوزند. در نهایت روغن اضافی چیپس‌ها را با دستمال حوله‌ای می‌گیریم، سپس در ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با سس دل‌خواه سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی