[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کسانی که فشارخون دارند نمی‌توانند چای بنوشند ؟، روزنامه شیراز نوین

محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول سه فنجان چای در روز به مدت شش ماه نوشیدند در حالی که به گروه دوم یک نوشیدنی جایگزین با طعم چای داده شد. و در نهایت نتیجه این شد که ...
به گزارش صد آنلاین، محققان می‌گویند مصرف سه فنجان چای در روز می‌تواند فشارخون را در افراد پایین بیاورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان چای در هر روز میانگین فشارخون را دو تا سه درجه کاهش می‌دهد.
جمال شعبان، استاد قلب انستیتوی ملی قلب مصر می‌گوید: محققان تأثیر مصرف چای بر سطح فشارخون را در ۹۵ مردان و زنان که به طور منظم چای مصرف می‌کردند، بررسی کردند.
در ابتدای تحقیقات متوسط فشارخون سیستولیک این افراد بین ۱۵۵ تا ۱۵۰ بود. محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه اول سه فنجای چای در روز به مدت شش ماه نوشیدند در حالی که به گروه دوم یک نوشیدنی جایگزین با طعم چای و مقدار کافئین آن داده شد؛ هر دو گروه از نظر سن و وزن یکسان بودند.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشارخون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشارخون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تأثیر چای بر کاهش فشارخون در افراد دارای فشارخون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی