[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گلوگاه‌های فساد اداری مسدود شود ، روزنامه شیراز نوین

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی و رفع گلوگاه‌های فساد باید به عنوان مهم‌ترین اصل در فهرست برنامه‌های کارگروه سلامت اداری قرار گیرد. 
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، بهروز لطفی جمعه در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با تبیین رویکرد بازرسی‌های استانی در سطح کشور از بازرسی ۹ اداره کل مستقر در استان خبر داد و از این فرایند به عنوان یک طرح ضربتی و برنامه تحولی در حوزه بازرسی یاد کرد.
معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بازرسی از دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در فارس در سه بخش بانک‌ها، صندوق‌ها و ادارات کل مشمول جشنواره شهید رجایی فصل‌بندی شده است، گفت: این بازرسی‌ها با رویکرد کمک به واحدهای استانی، بهبود عملکرد آنها و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم صورت پذیرفته است.
این مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و تشریح فرایندهای صحیح در راستای بهبود اقدامات، به فصل مشترکی از مشکلی که در عمده استان‌ها وجود دارد گریز زد و افزود: برخی دستگاه‌ها اقدامات قابل‌توجهی انجام می‌دهند، اما در مستندسازی، انتقال تجارب و ثبت سوابق، همت به خرج نمی‌دهند. او با اشاره به انتظارتی که در اسناد بالادستی و تکالیف نهادهای نظارتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، بر ضرورت راهبری، نظارت و سیاست‌گذاری در این مسیر و همچنین تعامل بین صف و ستاد تأکید کرد و یادآور شد که واحدهای استانی بهتر از ستاد می‌توانند در برخی شاخص‌ها اعلام کنند که مشکلات یک آیین‌نامه چیست و آیا اساساً برخی آیین‌نامه‌ها قابلیت اجرایی دارند یا خیر.
لطفی در بخشی از سخنان خود اولین گام در تحقق سلامت اداری را داشتن نقشه راه و یک برنامه عملیاتی جست‌وجو عنوان کرد و توضیح داد که یک اداره کل باید در حوزه سلامت اداری، وضعیت خود را ارزیابی کند و بداند در یک چشم‌انداز چهارساله می‌خواهد به چه اهدافی دست یابد.
او با اشاره به اینکه برنامه‌های ابلاغی وزارتخانه باید مبنای کار دستگاه‌های تابعه قرار گیرد، بر اجرای هدفمند جلسات کارگروه سلامت اداری و ارائه گزارش توسط واحدهای متولی تأکید کرد.
لطفی از تدوین و ابلاغ بخش‌نامه سامان‌دهی کمیته‌های زیرمجموعه مسائل اداری و مدیریتی و تعیین ۱۰ وظیفه در این بخش‌نامه به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت بخش یاد کرد و توضیح داد که آیین‌نامه‌هایی که نیاز به تنظیم، شفاف‌سازی و رفع ابهام دارند، باید توسط کارشناسان حقوقی در کمیته سلامت اداری، بررسی، مصوب و ابلاغ شود. معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پررنگ‌تر شدن راهبری فرهنگ سازمانی در حوزه منابع انسانی و همچنین انضباط مالی و اداری را در خودکنترلی و شکوفایی انگیزه کارکنان مؤثر دانست و به این نکته اشاره کرد که شناسایی و رفع گلوگاه‌های فساد باید به عنوان مهم‌ترین اصل در فهرست برنامه‌های کارگروه سلامت قرار گیرد.
لطفی بر ضرورت رفع ۷۰ درصدی گلوگاه‌های فساد در سطح وزارتخانه و سازمان‌های تابعه بر اساس برنامه تحولی، تأکید کرد و گفت: در تغییر برنامه عملیاتی سلامت اداری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، آموزش فنی ‌و حرفه‌ای و بهزیستی استان، عملکرد مطلوب داشته‌اند.
وی کارگروه سلامت اداری را ابزار اثربخش مدیرکل برای نظارت بر زیرمجموعه خود تلقی کرد و یادآور شد که کلیه امور نظارتی، بازرسی‌ها و گلوگاه‌های فساد باید از طریق این کارگروه پیگیری شود.
او با تأکید بر اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین اجتماعی این استان، عملکرد بهتری در این حیطه داشته‌اند، به این نکته نیز اشاره کرد که صندوق روستائیان و عشایر و همچنین اداره کل تعاون فارس در زمینه رفع گلوگاه‌های فساد اقدامات اثربخشی داشته‌اند.
این مقام مسئول، اثرگذاری فرایندهای بازرسی را در تحول‌بخشی و اصلاح عملکرد واحدهای بازرسی شده دانست و با تبیین اهمیت حوزه شفاف‌سازی، اذعان داشت که امتیازات دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس در این بخش و همچنین حوزه ملاقات‌های مردمی مطلوب بوده است و جایگاه فارس و عملکرد مطلوب دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در استان را مطلوب قلمداد کرد و با اشاره به برتری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در چندین شاخص، به این نکته گریز زد که این اداره کل و همچنین بهزیستی فارس در حوزه ارزیابی عملکرد، خوب عمل کرده‌اند. رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس نیز در این نشست، بازرسی کارآمد را در سالم‌سازی واحدهای تابعه هر دستگاه اجرایی مؤثر دانست و ارتقای سلامت اداری و نظارت بر حُسن اجرای برنامه‌ها را جزو اولویت‌های مدیریتی خود عنوان کرد.
وحید خداپرست، شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس را یکی از شوراهای منسجم با تعامل حداکثری توصیف کرد و اذعان داشت که تلاش برای بهبود عملکرد و خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر به مردم در این دستگاه‌ها دنبال می‌شود. خداپرست با ارائه فهرستی از خدمات و اقداماتی که به صورت ساختارمند در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس صورت گرفته است، تأکید کرد که بهبود عملکرد و کسب رتبه‌های برتر در چندین شاخص، نشانه ارتقای کارکرد این دستگاه در مقایسه با دو سال گذشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به درخشش مدیریت روابط کار و پیشتازی این اداره کل در شاخص‌هایی همچون جذب اعتبارات ماده ۵۶، تلاش برای رفع مشکلات تعاونی‌ها و افزایش تعهد اشتغال‌زایی را یادآور شد و توضیح داد که این استان در میان استان‌های بزرگ و هم‌تراز خود در جایگاه نخست نظارت و صحت‌سنجی اشتغال ایجادی کشور ایستاده است.
رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با بیان اینکه سلامت اداری و رفع گلوگاه‌های فساد به صورت جدی پیگیری می‌شود، به شکوفایی عمرانی و به ثمر نشستن پروژه‌های زمین‌گیرشده‌ای که در همین مدت با تلاش بی‌وفقه به مرحله افتتاح رسیده است، اشاره کرد و یادآور شد که با مستند کردن ملاقات‌های مردمی، تعامل با کارمندان، افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها، چشم‌انداز و رویکردها، معطوف به حل مشکلات مردم، ایجاد رفاه و اشتغال است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی