[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جهش عمرانی در زیرساخت‌های آبی، روزنامه شیراز نوین

در راستای هم‌اندیشی و بررسی موانع و مشکلات طرح‌های عمرانی بخش آب در سطح استان با حضور عوامل طرح‌ها شامل مدیران عامل و پرسنل کلیدی نشستی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، ارکان اجرایی پروژه‌های آب منطقه‌ای شامل کارفرما، مشاورین، پیمانکاران و تولیدکنندگان تجهیزات در نشستی صمیمی مشکلات و موانع موجود را مورد واکاوی قرار دادند.
نشستی به منظور پیشبرد هرچه بهتر پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای، با حضور مدیرعامل، معاونین و ‌نمایندگان مجری طرح‌ها و مدیران عامل به‌همراه کارشناسان شرکت‌های مشاور، شرکت‌های پیمانکاری و نیز تولیدکنندگان تجهیزات موردنیاز پروژه‌ها در محل سالن شهید حسن ترکمان آب منطقه‌ای برگزار شد.
در این نشست، ابتدا سیاوش بدری مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای ضمن خوشامدگویی به مدعوین حاضر در نشست، خلاصه‌ای از سیمای آب فارس ارائه داد و منابع آب موجود استان با کل کشور و نیز منابع آب تجدیدپذیر با سنوات گذشته و میانگین بلندمدت را مقایسه کرده و گفت: در حال حاضر مدیریت در حوزه مصرف اهمیت بسزایی پیدا کرده است.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت آب منطقه‌ای در دولت سیزدهم افزود: با فعالیت جهادی و شبانه‌روزی همکاران، تعداد 30 پروژه سازه‌ای از جمله سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد به مرحله آبگیری رسیده و تا آخر سال به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود و 66 پروژه غیرسازه‌ای با پیشرفت فیزیکی قابل‌قبول در حال انجام است.
ایشان گفت: تأمین آب شرب پایدار نقاط جمعیتی و نیز تأمین آب بخش صنعت به منظور کمک به اشتغال‌زایی و همچنین حفظ و صیانت از منابع آب جهت پایداری تولیدات کشاورزی از اهداف شرکت آب منطقه‌ای فارس 
می‌باشد.
بدری افزود: منابع آب فارس با مجموع منابع آب 16 استان برابری می‌کند؛ همین موضوع سبب می‌شود تلاش بیشتری در جهت مدیریت بهتر منابع آب صورت بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در ادامه رهنمودهایی در راستای شرح وظایف مشاورین و پیمانکاران ارائه داد و گفت: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای الزامات HSE در ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی بسیار بااهمیت است و در سال‌های اخیر متخصصان دریافته‌اند که پیشرفت و توسعه، زمانی در پروژه‌های عمرانی ارزشمند است که مخاطرات بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست را به‌همراه نداشته 
باشد.
سیاوش بدری در خصوص توجه به QC یا کنترل کیفیت و همچنین مدیریت پروژه تأکید کرده و بالا بردن سواد سازه‌ای کارشناسان مشغول در پروژه‌های آب منطقه‌ای را نقطه قوتی دانست که برای پیشبرد هرچه باکیفیت‌تر کار نیاز است و توصیه می‌شود هر از چندی آزمونی برگزار شود تا کارشناسان لزوم به‌روز بودن دانش خود را ضروری 
بدانند.
در ادامه جلسه، سید عبدالرضا شهابی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای، محمد رحیمی مدیر طرح‌های توسعه منابع آب و علی احمدی سرپرست مدیریت قراردادها توضیحاتی را به مشاورین و پیمانکاران ارائه دادند. علی احمدی سرپرست قراردادها در بیاناتی نحوه برگزاری مناقصات را یادآوری کرد و از حاضرین درخواست کرد چارچوپ قانونی را رعایت کنند. دو ساعت پایانی نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و نمایندگان شرکت‌ها از این فضا برای بیان مشکلات و موانع پیش رو و درخواست حل و فصل آنها نهایت بهره را برده و نقطه‌نظرات خود را ارائه دادند.
در پایان سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای به یک‌یک سؤالات پاسخ داده و به معاونین و همکاران دستور داد پیشنهادات سازنده را برای بررسی بیشتر به منظور بهره‌برداری در جلسات تخصصی و کمیته‌های فنی شرکت مطرح نمایند.
 لازم به ذکر است، در طول دوساله دولت سیزدهم، عملکرد جهادگونه شرکت آب منطقه‌ای فارس مورد توجه دستگاه‌های ارزیابی‌کننده قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که سال اول، دستگاه برتر در اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به فارس و سال دوم به‌عنوان مدیرعامل تلاشگر و جهادی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان شناخته شد و در جشنواره شهید رجایی حائز مقام برتر شده و لوح تقدیر دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است این نشست به منظور پیشبرد هرچه بهتر پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای، با حضور مدیرعامل، معاونین و ‌نمایندگان مجری طرح‌ها و مدیران عامل به‌همراه کارشناسان شرکت‌های مشاور، شرکت‌های پیمانکاری و نیز تولیدکنندگان تجهیزات موردنیاز پروژه‌ها در محل سالن شهید حسن ترکمان آب منطقه‌ای برگزار 
شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی