[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

یارانه نقدی حذف نمی‌شود، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به برخی ابهامات و سؤالات مردمی در خصوص اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» پاسخ داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، مرتضی شریفی در زمینه پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) آغاز شده است.
وی افزود: مدت بهره‌مندی از این طرح از ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه 1403 است که 11 قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را شامل می‌شود.
شریفی با بیان اینکه این یارانه هر ماه جداگانه شارژ می‌شود و هر ماه که شارژ می‌شود تا یک ماه فرصت خرید وجود دارد، اضافه کرد: خرید از کالابرگ شرایط عدم انتفاع از یارانه برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و یارانه هیچ‌کسی به خاطر کالابرگ قطع نخواهد شد.
وی گفت: عموم مردم جهت اطلاع از دهک‌بندی می‌توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir اقدام نمایند و جهت استفاده از کالابرگ الکترونیکی با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام نمایند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: شهروندان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند؛ برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.
شریفی با بیان اینکه مرکز تماس 0216369 پاسخ‌گوی سؤالات و اعتراض مردمی می‌باشد، تصریح کرد: یارانه تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه هفدهم هر ماه واریز می‌شود.
شایان ذکر است هم‌استانی‌های گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله افزایش صوری وزن کالا، دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمامی اعتبار کالابرگی و جایگزین کردن کالاهای مختلف خارج از 11 گروه مجاز اعلام شده، پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ، کم‌فروشی، اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص می‌توانند شکایت خود را به سامانه 124 اعلام نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی