[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایمنی و برق‌رسانی همسو هستند، روزنامه شیراز نوین

با حضور نمایندگان وزارت نیرو، نظارت عالیه سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به انجام رسید. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در این مراسم با مهم توصیف کردن مسئله ایمنی گفت: هرچقدر استفاده از برق در زندگی و صنعت افزایش می‌یابد، نیاز به رعایت نکات ایمنی برق نیز بیشتر احساس می‌شود. 
حمیدرضا کریمی‌فرد با بیان اینکه آموزش نکات ایمنی به کارکنان سازمان به ویژه سیمبانان شرکت که اجرای کار را برعهده دارند، یک امر حیاتی است، افزود: کارکنان صنعت برق بایستی چگونگی اجرای کارها را به روش ایمن و مطمئن بدانند و مهارت‌های لازم و شرایط احراز مربوط به شغل مرتبط را دارا باشند که برای این امر فرایند آموزش و تشریح دستورالعمل‌های کاربردی، حائز اهمیت است. وی موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) را از عناصر مهم در برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست از موارد مهم جهت پیشگیری از بروز حوادث نامطلوب بوده و از نیازهای پایه ای در طرح‌ریزی، اجرا و مدیریت و نگهداری می‌باشد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، تصریح کرد: کارکنان این شرکت، همواره اصول HSE را سرلوحه همه فعالیت‌های خود قرار داده و تلاش نموده اند با برخورداری از روحیه جهادی و ایثارگری در شرایط نامساعد جوی و وقوع بحران، ضمن رعایت نکات ایمنی، در کمترین زمان ممکن خطا و عیب رخ داده را برطرف کرده و نسبت به تأمین برق مشترکان اقدام نمایند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه این برنامه بر لزوم آموزش مستمر و بازآموزی آموزش‌های کارشناسان ایمنی تأکید کرد.
حمیدرضا جلایر اظهار داشت: امروزه ناملایمات جوی و تغییرات اقلیمی تفاوت کرده است که این امر، ضرورت بازنگری در آموزش‌های ایمنی و ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان و سیمبانان در این زمینه را دوچندان می‌سازد.
وی تأکید کرد: بایستی افرادی که درگیر عادی‌سازی شبکه هستند، آموزش‌های لازم و اصولی را جهت کار در شرایط غیرعادی فرا گرفته و آموزش‌ها نیز بازآموزی گردند. در بخش دیگری از این مراسم، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق استان فارس نیز بیان داشت: پیرو دستور وزارت نیرو مبنی بر انجام نظارت عالیه حوزه HSE در تمام شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، نظارت عالیه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در این حوزه طی روزهای 28 و 29 آبان ماه ۱۴۰۱ انجام شد. وحید قاضی پور ادامه داد: در روزهای یادشده، سه نفر ناظر عالیه به نمایندگی از وزارت نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس حضور یافته و نسبت به بازدید و کنترل چک‌لیست‌های از پیش تعریف شده سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست در شرکت اقدام نمودند. قاضی پور بیان کرد: در طی روند نظارت و ارزیابی امور مختلفی از جمله دفتر ایمنی و کنترل ضایعات، معاونت منابع انسانی، امور تدارکات، امور خدمات عمومی و مدیریت‌های توزیع برق شهرستان‌های آباده و استهبان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از قرارگرفتن شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در زمره 10 شرکت برتر در طبقه بندی شرکت‌های توزیع برق کشور بر اساس کاهش حوادث ناشی از کار 7ماهه اول سال 1401 خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که ایمنی با حفظ سرمایه انسانی و پیشگیری از بروز حادثه سروکار دارد، بنابراین دفتر ایمنی شرکت نیز به صورت مستمر در تلاش است تا با افزایش سطح اطلاعات و فرهنگ سازی اصول ایمنی و ارائه بهترین راهکارها برای مقابله با حوادث جهت سیمبانان، کارگران، کارکنان و شهروندان، بتواند نقش مهم و بازدارنده ای در جلوگیری از حوادث ایفا نماید. لازم به ذکر است، آقایان مسلم محمدی دامنه، از شرکت برق منطقه ای کرمان به عنوان سرپرست تیم نظارت، علی خداپرستی از شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان و خانم مهری نیک پور از شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان، نظارت عالیه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را برعهده داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی