[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری در ۴ اسفندماه، روزنامه شیراز نوین


آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری 140۳، هم‌زمان با سراسر کشور روز جمعه ۴ اسفندماه در استان فارس برگزار خواهد شد.
دکتر مسلم باقری، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، در جمع خبرنگاران، درخصوص برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری 140۳ در استان فارس توضیح داد: این آزمون هم‌زمان با کل کشور، در ۱۱ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 140۳ در کشور که تعداد آنها 476096 نفر است، 25666 داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد، 12048 نفر مرد و 13618 نفر از بانوان هستند. وی ادامه داد: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون دکتری 140۳ در کشور هم که تعداد آنها ۱۵۱۶۴۳ نفر است، 7438 داوطلب مربوط به استان فارس است که 4030 نفر از آنها داوطلب مرد و 3408 نفر داوطلب از بانوان هستند.
دکتر باقری در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: آزمون ورودی به مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، هم‌زمان با کل کشور در صبح و عصر روز جمعه 4 اسفندماه در 132 رشته برگزار می‌شود. شروع فرایند برگزاری آزمون در نوبت صبح، ساعت 8 و در بعدازظهر، ساعت14:30 خواهد بود. آزمون دکتری تخصصی نیز بعدازظهر جمعه (۴ اسفند)، در 113 کد رشته از ساعت14:30 برگزار می‌شود. نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری 140۳، در ۱۱شهرستان استان (شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، کازرون، فیروزآباد،‌ لار، لامرد و مرودشت، ممسنی)‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، فنی و حرفه‌ای و مرکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.
نماینده‌ سازمان سنجش در فارس یادآور شد: داوطلبان از روز دوشنبه می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه ایراد و مغایرت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به باجه‌ رفع نقص که آدرس آنها در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، مراجعه کنند. لازم به ذکر است، باجه‌ رفع نقص برای داوطلبان حوزه‌های شهرستان شیراز، در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز (واقع در خیابان ساحلی) واقع شده است.
وی تأکید کرد: برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه‌ آن الزامی است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی