[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

خریدوفروش مجوز و سهام مراکز درمانی ممنوع است، روزنامه شیراز نوین


به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، هرگونه خرید و فروش مجوز و سهام مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی ممنوع است.
مهرداد شریفی روز اول اسفندماه با اعلام این خبر گفت: تمامی متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با ورود به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس https://mojavez.ir و سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت اطلاعات مؤسسات به آدرس https://parvaneh.behdasht.gov.ir بدون واسطه و به صورت قانونی نسبت به اخذ مجوزهای درمانی اقدام کنند. وی افزود: در صورت مشاهده خرید و فروش غیرمجاز مجوز و سهام مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود و درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.
شریفی با اشاره به اینکه فعالیت هر مرکز یا مؤسسه درمانی بدون اخذ مجوزهای لازم، قانونی نیست و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود، ادامه داد: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه صدور پروانه‌های بهره‌برداری این مؤسسه‌ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های معاونت درمان انجام می‌شود، ادامه داد: وظیفه این اداره، قانونمند کردن فعالیت مراکز و مؤسسات درمانی از طریق صدور پروانه‌های مربوطه و انطباق آنها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در ۳۰ ماه گذشته نیز ۸۹۰ پروانه جدید مؤسسات درمانی در شیراز و شهرستان‌های استان فارس صادر شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی