[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عوارض صادرات گوجه‌فرنگی کم شد، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش عوارض صادارت گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای از این استان خبر داد و گفت: عوارض صادرات این محصول مطابق تعرفه اعلامی در خردادماه، هر کیلوگرم ۶۰هزار ریال تعیین شده است.
مجتبی دهقان پور چهارشنبه دوم آذر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بیست و دوم آبان ماه بخش‌نامه‌ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت به مدیرکل دفتر صادرات گمرک ابلاغ شد و بر اساس آن میزان عوارض صادراتی از تاریخ ابلاغ تا پایان آذرماه برای گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای ۱۰۰درصد قیمت پایه صادراتی تعیین شده بود.
او با اشاره به اینکه تعرفه جدید موجب برداشت نشدن گوجه‌فرنگی از مزارع به دلیل نبود تقاضا شد، اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از تصاحب بازارهای صادراتی توسط رقبا، با پیگیری‌های انجام شده توسط این سازمان، حمایت استاندار فارس و دستور وزیر جهاد کشاورزی عوارض صادرات این محصول کاهش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه میزان صادرات مجاز گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای این استان تا سقف ۲۰ درصد از تولید هرماه مشخص شده است، گفت: به منظور تعیین سقف مجاز صادرات ماهیانه گوجه فرنگی غیرگلخانه‌ای کمیته ای ذیل کارگروه تنظیم بازار فارس به دبیری این سازمان تشکیل شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی