[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرویس «اوبر ایتس» خودران به ژاپن می‌رود، روزنامه شیراز نوین

شرکت «اوبر ایتس» پس از راه‌اندازی سرویس ارسال غذای خودران در میامی، فیرفکس، ویرجینیا، به زود همین سرویس رباتیک را در ژاپن ارائه می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از انگجت، این شرکت با استارت آپ Cartken و همچنین شرکت میتسوبیشی همکاری می‌کند تا در مارس سال جاری میلادی ناوگانی از ربات‌های ارسال محموله Model C را در برخی از مناطق مشخص توکیو به کار گیرد.
به گفته شینتارو ناکاگاوا، مدیر ارشد اجرایی اوبر ایتس ژاپن، این سرویس خودران ارسال محموله چالش کمبود نیروی کار محلی را برطرف می‌کند و هم‌زمان به روش‌های حمل بار انسانی مانند استفاده از دوچرخه، موتورسیکلت اضافه می‌شود.
ربات ۶ چرخ Model C متعلق به شرکت Cartken از ۶ دوربین و مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای رانندگی خودران و همچنین اجتناب از موانع استفاده می‌کند. از سوی دیگر حالت کنترل از راه دور نیز در صورت نیاز برای ربات فعال می‌شود. ربات با راهنمایی میتسوبیشی برای نیازهای محلی ژاپن اصلاح شده است؛ به‌عنوان مثال حداکثر سرعت آن به ۵.۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا مطابق قوانین محلی باشد.
ظرفیت حمل بار نیز از به۲۷ لیتر کاهش یافته که دلیل آن عایق گرمایشی اضافی در بخض محفظه است.
هرچند این آغاز فعالیت اوبر ایتس در ژاپن است، اما شرکت Cartkenبا Grubhub برای سرویس ارسال محموله خودران در پردیس کالج‌ها از جمله دانشگاه اوهایو و آریزونا همکاری می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی