[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مبلغان وظیفه تبیین حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را دارند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

در روزهایی هستیم که تبلیغات انتخاباتی آغاز شده، احزاب لیست‌های خود را اعلام کرده‌اند و مدیران ارشد استان برای جلب مشارکت حداکثری با حضور در مجامع و نشست‌های مختلف به تبیین در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات می‌پردازند.
در همین راستا، استاندار فارس با حضور در محافل مختلفی همچون جمع ۱۳۰ نفر از مدیران زن ادارات شهرستان‌های استان فارس، از بانوان خواست غیرتمندانه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات وارد شوند. محمدهادی ایمانیه تأکید کرد: باید با تمام توان پای صندوق‌های رأی حاضر شوید. تعدادی از بانوان نیز خود را برای تصدی نمایندگی کاندیدا کرده‌اند که می‌توانید به آنها رأی دهید.
وی با تأکید بر اینکه قوام و بنیان خانواده و توجه به بانوان در این مسیر بهتر به نتیجه می‌رسد، افزود: پس هم خودتان و هم خانواده در این مشارکت سیاسی حاضر شوید و سایر افراد را نیز برای حضور پرشور در این رویداد عظیم و حیاتی دعوت کنید.
استاندار فارس خواستار مشارکت همه آحاد جامعه برای افزایش مشارکت در انتخابات شد و گفت: هرجا ما قدمی به عقب برگردیم، دشمن ۱۰ گام جلو می‌آید؛ لذا همه باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند تا دشمن مأیوس شود.
 افرادی که صلاحیت بیشتری دارند، انتخاب شوند
محمدهادی ایمانیه در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهر شیراز، با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: باید تلاش شود افرادی که صلاحیت بیشتری دارند، انتخاب شوند؛ البته اگر در حوزه انتخابیه‌ای افراد دلخواه ما حضور نداشته باشند، باز هم مشارکت در انتخابات واجب است و باید فرد بهتر را انتخاب کنیم.
 سیاست منزوی‌کردن ایران در دولت سیزدهم به فراموشی سپرده شد
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، ۲۲ بهمن در سفر به شیراز و نشست با فعالان سیاسی استان فارس به این موضع اشاره کرد که دولت سیزدهم در مسیری سخت و در بدترین وضعیت اقتصادی و تحریمی کار خود را آغاز کرد.
وی در این نشست همچنین بیان کرد: برای برطرف شدن آثار زخم‌های گذشته، گذشت زمان نیاز است. دولت سیزدهم به جای شعار کلید مشکلات در بیرون است، شعار کلید مشکلات در دست مردم است را پیش گرفته است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم بسیاری از رویکردهای خود را با حضور مردم پیش برده است، افزود: سال‌ها رشد کشاورزی و مسکن ما منفی بود؛ اما در سال جاری، رشد ما در هر دو مورد مثبت شده است.
سخنگوی دولت در این نشست بیان کرد: کارهای خوبی انجام شده تا مردم میدا‌ن‌دار شوند؛ مثلاً طی دو سال و نیم گذشته با همت مردم، کمبود گندم برطرف شد؛ یعنی طبق سیاست دولت سیزدهم، به‌جای اعطای یارانه واردات گندم و کمک به کشاورز خارجی، قیمت خرید تضمینی گندم را بالا بردیم تا به کشاورز داخلی کمک شود.
بهادری جهرمی به سیاست خارجی دولت سیزدهم هم اشاره کرد و گفت: سیاست منزوی کردن ایران که سال‌های قبل در دستور کار غربی‌ها بود، در این دولت به فراموشی سپرده شد؛ در دولت قبل می‌گفتند با تعامل با جهان می‌خواهیم چرخ مملکت را بگردانیم، اما نتیجه این شد که معاملات خارجی ما به ۸٠میلیارد دلار، یعنی به کمترین حد ممکن در سال‌های اخیر رسید، اما امسال این مقدار به ۱۱۲میلیارد دلار رسید که رکوردی بی‌سابقه در تاریخ کشور است. وی تصریح کرد: دولت سیزدهم مردمی عمل کرد و می‌کند؛ زیرا از ابتدا مسیرش همین بوده است و این مسیر را هم ادامه خواهد داد؛ درباره مسائل معیشتی یک سری مشکلاتی وجود دارد، اما در مجموع، در دو سال و نیم دولت سیزدهم با توجه به فضای بحرانی که کار را تحویل گرفتیم، اقدامات خوبی انجام شده است. بهادری جهرمی بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات دولت تأکید کرد و گفت: در این زمینه نیاز به کمک داریم. دستگاه اطلاع‌رسانی دولت به اندازه‌ای که توان دارد، تولید محتوا می‌کند، اما رسانه ملی و نخبگان نیز در جهاد تبیین و بیان پیشرفت‌ها مسؤلیت مشترک دارند. سخنگوی دولت به در پیش رو بودن انتخابات در ۱۱ اسفندماه سال جاری هم اشاره و بیان کرد: امیدوارم تمامی فعالان سیاسی استان فارس در برگزاری هرچه بهتر انتخابات و مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به کار ببندند.
 تمهیدات لازم برای امنیت انتخابات اندیشیده شده است
لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز هم در نشست خبری با ارائه اطلاعاتی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی شیراز و زرقان اعلام کرده است که در مجموع این دو حوزه ۸۷۵ صندوق اخذ رأی وجود دارد که ۷۴۸ شعبه شهری و ۱۲۸ شعبه روستایی خواهند بود. وی همچنین گفته است که ۴۳ شعبه مربوط به شهر زرقان و ۶۶۱ شعبه نیز متعلق به شهر شیراز است و مابقی شعب در بخش‌های رحمت‌آباد، ارژن و سیاخ دارنگون قرار خواهد داشت؛ همچنین ۱۳۷ صندوق سیار هم برای این انتخابات پیش‌بینی شده است.
شیبانی از اختصاص ۴ شعبه مخصوص اقلیت‌های مذهبی نیز خبر داده است که دو شعبه مخصوص همشهریان کلیمی، یک شعبه برای زرتشتیان و یک شعبه هم برای عزیزان ارامنه قرار داده شده است.
او از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با امنیت و سلامت کامل خبر داده و بیان کرده است که تأمین امنیت انتخابات، از وظایف ذاتی فراجاست و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت هر شعبه، ۳ یا ۴ نفر را قرار خواهد داد، اما وضعیت امنیتی عادی برای تمام شعب در نظر گرفته شده است و هیچ‌یک از آنها دارای وضعیت حساس یا نیمه‌حساس نیستند.
فرماندار شیراز در خصوص نوع تبلیغات و تخلفات نامزدها نیز گفت: در قانون انتخابات، یک فصل کامل به بحث تبلیغات اختصاص داده شده و محدودیت‌ها به طور کامل مشخص است؛ بنابراین جریمه هر نوع تخلف نامزدها و طرفدارانشان کاملاً پیش‌بینی شده است. معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه هم این تخلفات را احصا کرده و قبل از شروع تبلیغات، به نامزدها اعلام می‌کنند. در مواردی که قبل از شروع موعد تبلیغات، تخلفی انجام شود نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و تعدادی هم تذکر داده شده است. ضمن اینکه یکی از مواردی که به شدت مورد بحث بوده، رسیدگی و رصد فضای مجازی است که به طور دقیق انجام می‌شود. وی از طراحی سامانه تلفنی برای کسانی که به هر علت توانایی حضور در پای صندوق‌های رأی را ندارند، خبر داد و گفت: در صورت تماس افراد، صندوق‌ سیار به محل حضور آنها خواهد رفت؛ همچنین نرم‌افزار شعبه‌یاب در حال تهیه و تدوین است که مردم می‌توانند به وسیله آن، نزدیک‌ترین شعب را پیدا و برای رأی دادن به آنها مراجعه کنند.
 مبلغان وظیفه تبیین برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را دارند
دبیر جامعه روحانیت شیراز هم در جلسه جامعه روحانیت شیراز در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: رأی ندادن به معنای ندادن رأی نیست؛ بلکه به نوعی خوشحال کردن دشمنان خداست. باید این معنا را برای مردم تبیین کنیم. در این وقت کوتاه مبلغان وظیفه تبیین برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را دارند. حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری عنوان کرد: در گذشته این‌گونه بود که جامعه روحانیت شیراز در ایام انتخابات نامزدهای شاخص شهر را دعوت می‌کرد؛ این دوره نیز این گونه است. وی افزود: جامعه روحانیت به عنوان نهاد روحانیت هیچ‌کدام از نامزدها را رسماً معرفی نمی‌کند؛ اما احتراماً برای حضور تعدادی از نامزدهای شاخص مرکز استان جلسه می‌گذارد و هرکدام برنامه‌های خود را بیان می‌کنند. اما علمای شهر شخصاً می‌توانند از هریک از نامزدها حمایت کنند؛ چراکه مردم انتظار دارند تا علما افراد موردتأیید را اعلام کنند، اما مجموعه جامعه روحانیت به عنوان یک نهاد از هیچ شخصی حمایت نمی‌کند. دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: رأی ندادن به معنای ندادن رأی نیست؛ بلکه به نوعی خوشحال کردن دشمنان خداست. باید این معنا را برای مردم تبیین کنیم. در این وقت کوتاه مبلغان وظیفه تبیین برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را 
دارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی