[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ارتقای آمادگی در زمان بارندگی، روزنامه شیراز نوین

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد:
ارتقای آمادگی در زمان بارندگی

جلسه هماهنگی بخش‌های مختلف خدماتی شهرداری شیراز با ریاست معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و حضور مدیران سازمان‌ها، ادارت و مسئولان مربوطه در مناطق 11گانه شهرداری شیراز برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در این جلسه پس از بررسی وضعیت مناطق 11گانه شهرداری شیراز و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت‌های مختلف جوی، نقاط ضعف و قوت مشخص تأکید کرد: تمرکز همه عوامل اجرایی بر پیشگیری از خطرات احتمالی باشد. خوشبخت با بیان اینکه حوزه‌های خدمات شهری شهرداری شیراز همواره در زمان‌های مختلف آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، بر لزوم تداوم و جدیت بیشتر فعالیت‌ها در زمان بارندگی تأکید کرد.
سرپرست معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین بر کنترل مستمر تجهیزات بارندگی در مناطق و سازمان‌ها تأکید نمود و اظهار داشت: قبل از شروع بارندگی استقرار تجهیزات در محل‌های پرخطر بر سرعت عمل و کاهش خطرات احتمالی تأثیر بسزایی دارد. وی ادامه داد: درصد بالایی از جداول در سال جاری در سطح محدوده‌های خدماتی لای‌روبی شده است و بازدید مستمر از مسیل‌ها در دستور کار مناطق می‌باشد. معاون شهردار شیراز از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای هواشناسی از بروز حوادث ناخوشایند برای خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند. خوشبخت عدم اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها را از نکات مهم و حائز اهمیت دانست و بر بازدید از راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و منازل تأکید نمود. خودداری از تردد در خیابان‌ها و معابر درگیر تا پایان بارش باران، خودداری از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها، دوری کردن از رودخانه‌ها و مسیرهای منتهی به آنها، خودداری از صعود به ارتفاعات و انجام ندادن سفرهای غیرضروری از جمله نکاتی بود که معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد. او یادآور شد: خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند؛ سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند. خوشبخت در پایان عنوان کرد: سامانه 137 مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به طور شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به شهروندان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی