[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدیر در ورزش فارس مجالی برای برنامه‌ریزی ندارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اگر به 4 سال پیش برویم؛ یعنی به اسفندماه سال 1398، می‌بینیم که سکان ورزش فارس در اختیار حیدرعلی کامیاب بوده است. چندماه پس از آن به دلیل مشکلاتی که برای او به وجود آمد، در خرداد 99 شاهد انتصاب عباس حاجی زاده ابتدا به‌عنوان سرپرست و پس از مدتی به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان بودیم. در کارنامه حاجی زاده می‌توان به انعقاد یک قرارداد بد با پیمانکار ورزشگاه پارس اشاره کرد.
او هم اندکی بیشتر از یک سال، اختیاردار ورزش استان بود و با تغییر دولت، جای خود را به حیدر صفرپور داد؛ این پزشک جوان هم یک سال و اندی هدایت ورزش ما را به عهده داشت و علی‌رغم شروع امیدوارکننده‌ای که داشت در نهایت با کارنامه‌ای ضعیف به کار خود پایان داد.
مدیرکل بعدی این اداره، شخصی بود که مانند مدیر قبلی، پیشینه مشخصی در حوزه ورزش نداشت؛ محمدمهدی سرفراز شکوهی که معاون امور جوانان بود، سکاندار ورزش پر و پیمان استان پهناور فارس شد؛ او هم نه عملکرد مثبتی از خود نشان داد و نه دوامی آورد.
به دلیل حواشی ایجادشده در دستگاه ورزش فارس، شکوهی هم از کار برکنار شد و جای خود را به رحیم خداجو داد؛ او پنجمین متولی ورزش فارس در 4 سال اخیر است.
خداجو برخلاف نفرات قبلی، چهره‌ای است که دقیقاً براساس حضورش در ورزش شناخته می‌شود. او رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان جهرم و سپس شیراز بوده است.
حالا چند ماهی است که این بازیکن سابق برق شیراز، سرپرست اداره ورزش است اما هنوز حکم مدیرکلی او نیامده است؛ البته صرف ورزشی بودن هم معیاری برای تضمین عملکرد شخص در حوزه مدیریت نیست.
یکی از مدیران ورزشی استان در خصوص بی‌ثباتی مدیریت در اداره کل می‌گوید: چندین سال است که ورزش استان در سیستم مدیریتی دچار بی‌ثباتی شده و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است. مدیران ورزشی چندین سال است که دائم در حال تغییر هستند و این به همه ابعاد ورزش استان آسیب می‌زند.
وحید ‌زارع‌نژاد ادامه می‌دهد: این سؤال مطرح می‌شود که چرا مدیران ورزش خیلی سریع عوض می‌شوند و اینکه اگر مدیری خوب نیست، چرا انتخاب می‌شود و اگر اصلح است و شاخص‌های مدیریت دارد، چرا تغییر می‌کند؟ وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، عملاً فرصتی برای پیاده شدن افکار و برنامه‌های هیچ مدیریتی نخواهد بود.
او تأکید می‌کند: زمانی که ورزش استان به شکل سرپرستی اداره می‌شود، این هم می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
رئیس هیئت جودو استان فارس ادامه می‌دهد: کسی که سرپرست است، نمی‌تواند یک چشم‌انداز روشنی را برای ورزش استان ترسیم کند و این یکی از معضلات اصلی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم. زمانی که سیستم ورزشی استان به شکل سرپرستی اداره شود، قطعاً انگیزه کارکنان آن سیستم هم کم است، چون آنها اطمینانی از ادامه کار با آن مدیر ندارند و فکر می‌کنند ممکن است این سرپرست مدتی دیگر تغییر کند و کارهای آنها بی‌فایده باشد.
زارع‌نژاد دخالت سیاسیون را یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در مدیریت استان می‌داند و می‌گوید: احساس می‌کنم دخالت افراد سیاسی استان در مسئله ورزش، یکی از مسائل مهمی است که به ورزش فارس لطمه زده است. کسانی که روی موضوع ورزش احاطه‌ای هم ندارند و این هم یک مسئله چالش‌برانگیز است.
به گزارش شیرازنوین، یکی از علل اصلی این وضعیت، دوری از شفاف‌سازی و صداقت با مردم، به خصوص با اهالی ورزش بوده است. هرگز مشخص نمی‌شود که فلان مدیر، به چه دلیل تغییر کرد؟ همین چند ماه پیش و در زمان برکناری سرفرازشکوهی، خبرنگار شیرازنوین دلیل این تصمیم را از یکی از مسئولان وزارت ورزش پرسید، اما شخص مسئول از پاسخ سر باز زد و آن را به آینده مؤکول کرد؛ آینده‌ای که نیامده و نخواهد آمد.تا زمانی که مسائل شفاف بیان نشود، امیدی به تغییر وضعیت نیست و خداجو هم حتی در صورت دریافت حکم مدیرکلی، اطمینانی به بقای خود در این سمت ندارد و ادامه این مسیر سرانجام خوشی برای ورزش استان نخواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی