[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استقبال شهروندان از مردم‌مداری مدیریت شهری، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر 
میز خدمت شهرداری منطقه 10 با هدف پاسخگویی به شهروندان و رفع مشکلات آنان در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد. این میز خدمت با حضور دکتر مهدی قلندری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، دکتر شهرام سبزیان فرد، شهردار منطقه 10 شیراز، دکتر فرزاد میرزایی، مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، مهندس ابراهیم کمالی، عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه 10 و با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد.
 تمرکز بر مطالبات شهروندی است
شهردار منطقه 10 شیراز، از پاسخگویی به مطالبات شهروندان براساس ضوابط قانونی خبر داد. شهرام سبزیان فرد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز مهندس اظهار داشت: شهرداری منطقه 10 در مجاورت حریم قرار گرفته که این امر باعث شده سلسله مشکلاتی برای شهروندان در حوزه‌های مختلف حادث شود. او با بیان اینکه همکاری راه و شهرسازی در حل چالش‌ها مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت شهری با تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند خدمات منسجم‌تری را به شهروندان ارائه کند. وی خاطر نشان کرد: بخشی از درخواست‌های شهروندان مبنی بر تغییر کاربری اراضی است که در این حوزه براساس مطالعات معاونت شهرسازی و معماری و ضوابط قانونی در کمیسیون ماده 5 تصمیم‌گیری خواهد شد. سبزیان فرد با تأکید بر این موضوع که شهرداری منطقه 10 شیراز نگاه ویژه به تأمین سرانه‌های خدماتی در بخش‌های فضای سبز، آموزش، درمانی و خدماتی دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی و اجرای این فضاها نقش ارزنده‌ای در رفاه شهروندان و مرغوبیت منطقه دارد. او با بیان اینکه تمهیداتی برای مدیریت آبراه‌ها در دستور کار است، گفت: همکاری مضاعف با مجموعه آب منطقه‌ای فارس در این حوزه راهگشا خواهد بود.
 برگزاری میز خدمت در مناطق یازده گانه
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری میز خدمت در شهرداری منطقه 10 شیراز اظهار کرد: برپایی میز خدمت به منظور رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های مردمی در دستور کار  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا این میز خدمت در تمام مناطق یازده گانه شهرداری برگزار شود. مهندس مهدی قلندری گفت: رفع مشکلات شهروندان یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری است. وی افزود: عدم اطلاع از قوانین شهرسازی و معماری از جمله مشکلات مهم شهروندان به شمار می‌رود که در تلاش هستیم تا با کمک رسانه‌ها بتوانیم بسیاری از قوانین را در قالب برنامه‌های فرهنگی به شهروندان اطلاع دهیم. معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این میز خدمت اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوبی در معاونت معماری و شهرسازی تدوین شده است که هرکدام از این طرح‌ها طی برنامه زمان‌بندی‌شده به اطلاع شهروندان خواهد رسید. قلندری گفت: این طرح‌ها در واقع نقشه راه این معاونت خواهد بود و به‌عنوان یک الگوی خوب در کشور مطرح خواهد شد.
 اصرار بر حل مشکلات شهروندان
عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه 10 شیراز در این میز خدمت گفت: بسیاری از مشکلات قابلیت حل لحظه‌ای را دارد.مهندس ابراهیم کمالی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شهردار منطقه 10 و مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز و دیگر مسئولان منطقه، اظهار کرد: تاکنون دو بار از شهرک‌های سطح شهرداری منطقه 10 بازدید به عمل آمده  و مشکلات این محلات احصا شده است که با اقدامات شهردار بیش از 70 درصد این مشکلات برطرف شده است. وی گفت: بقیه مشکلات نیز به دلیل اینکه نیاز به بررسی بیشتر داشته و قابلیت تصمیمات لحظه‌ای را نداشت، به زمان دیگری مؤکول شد.
وی افزود: امروز مشکلات شهروندان با حضور معاون شهرسازی و معماری در شهرداری منطقه 10 مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری از مشکلات شهروندان نیز حل گردید.کمالی با اشاره به وسعت زیاد شهرداری منطقه 10 گفت: این منطقه دارای مناطق حاشیه‌ای فراوانی است که خیلی از این مشکلات مربوط به در حریم بودن اراضی شهروندان بود که تلاش نمودیم با تصمیمات منطبق در چارچوب قانونی آنان را رفع کنیم. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزاری میزهای خدمت را اقدامی مؤثر در جهت رفع مشکلات شهروندان دانست و اظهار کرد: به‌عنوان یک عضو شورا، خواهان برگزاری هرچه بیشتر این میزهای خدمت با حضور معاونان مختلف شهردار محترم هستم، زیرا خیلی از مشکلات در همین میزهای خدمت رفع می‌شوند. وی از حضور معاون شهرسازی و معماری در این جلسه تقدیر نمود و گفت: کارهای روزمره شهرداران مناطق بسیار سنگین است، با این وجود، اصراری که بر حل مشکلات شهروندان دارند، جای تقدیر دارد.
 تکریم ارباب رجوع در اولویت است
مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار منطقه در راستای برگزاری این میز خدمت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در چنین جلساتی که مشکلات به صورت موضوعی مطرح می‌گردد، خیلی زود با حضور مسئولان مربوطه قابل حل است. فرزاد میرزایی با اشاره به حل بسیاری از مشکلات در همین جلسه امروز، گفت: اما تعدادی از مشکلات نیاز به بررسی و تحقیق بیشتری داشتند که پس از بررسی، پاسخی منطقی به ارباب رجوع داده خواهد شد. وی رویکرد شورا ی اسلامی و شهرداری شیراز را در حل مشکلات شهروندان در چارچوب قانون دانست و افزود: معتقدم که بسیاری از مشکلات در حوزه شهرسازی باید در همان منطقه رفع شود تا ارباب رجوع مجبور به مراجعه به حوزه معاونت شهرسازی و معماری نباشد؛ این کار با تفویض اختیار بیشتر به مدیران شهرسازی مناطق امکان‌پذیر خواهد بود. میرزایی گفت: حوزه معاونت شهرسازی و معماری باید کار سیاست‌گذاری را انجام دهد و حل مشکلات را به حوزه شهرسازی و معماری مناطق واگذار کند. 
وی افزود: بسیاری از مشکلات شهروندان یا با ابهام قانونی روبه‌رو بودند و یا با تفویض اختیار بیشتر به معاونان شهرسازی مناطق قابل حل شدن است که این موضوع در دستور کار قرار دارد. 
وی همچنین گفت: بسیاری از مشکلات شهروندان با همکاری معاونان در حوزه‌های مختلف قابل رفع شدن است که برگزاری میز‌های خدمت گام مؤثری در رفع آنان دبه شمار می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی