[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تبرک فضای سبز شیراز با یاد شهدا، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک‌میلیارد درخت در سطح کشور لبیک گفت.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در این رابطه گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت در سطح کشور، بیش از ۳۰۰هزار اصله نهال توسط شهرداری شیراز از یک ماه قبل تاکنون در سطح شهر و ارتفاعات کاشته شده است.
دکتر حمید کشتکار سه‌شنبه هشتم اسفندماه با تبریک اعیاد شعبانیه، از مساعدت دستگاه‌هایی که در برگزاری این رویداد همکاری داشتند، تقدیر کرد و افزود: سبزبانان شهرداری شیراز تلاش شبانه‌روزی در راستای حفظ و گسترش فضاهای سبز شهری دارند.وی با یادآوری این موضوع که از برنامه زمان‌بندی شده در راستای گسترش فضای سبز جلوتر هستیم، اظهار داشت: بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید ۲۰۰هزار نهال در ارتفاعات و یکصدهزار نهال هم در شهر کاشته می‌شد که با همکاری‌های مردمی و تلاش سبزبانان از این آمار عبور کرده‌ایم. او با ارائه آمار و ارقامی در این حوزه افزود: در همین راستا تعداد نهال‌های کاشته شده در شهر به بیش از ۱۵۰هزار اصله رسیده که بیش از مقدار در نظر گرفته شده است و در همه نقاط شهر شاهد کاشت نهال بودیم.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اشاره به نقش ارزنده فضای سبز در پایداری هوای پاک افزود: در مسیر گسترش فضای سبز از گونه‌های مناسب و سازگار با اقلیم شیراز استفاده می‌کنیم.
دکتر کشتکار با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در شرایط خشک‌سالی و تغییر اقلیم افزود: با توجه به اینکه شیراز در سال جاری دارای میانگین بارندگی مطلوبی نبوده است، از گیاهان بومی و کم‌آب‌برتر مانند انجیر کوهی، بادام کوهی، زیتون تلخ و خوراکی و درختان و نهال‌های بومی منطقه که در شرایط خشک‌سالی ماندگاری دارند، بهره می‌بریم. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: به‌موازات گسترش فضای سبز شهری، عملیات کاشت ۳میلیون بذر هم در کمربند سبز شیراز آغاز شد که با توجه به باران چندروزه اخیر، امیدواریم این بذرها هم به ثمر بنشیند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز ضمن تبیین اهمیت درخت‌کاری و ترویج آن بر نقش این منابع ارزشمند در حفاظت آب و خاک تأکید کرد و گفت: به مناسبت روز درخت‌کاری، برنامه‌های متعددی سیاست‌گذاری و توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرا خواهد شد. دکتر کشتکار افزود: وجه تمایز مراسم امسال متبرک شدن برنامه‌ها به نام شهدای تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی- شاهچراغ(ع) و توزیع نهال در ایستگاه‌های سبز به نام و یاد این شهیدان است. وی با اشاره به این موضوع که سازمان سیما و منظر به‌موازات حفظ و نگهداری فضای سبز در حوزه امور فرهنگی و ارزشی نیز ثابت‌قدم است، بیان داشت: این مراسم با حضور خانواده معزز شهدا عطرآگین شد و تعداد زیادی از نهال‌ها توسط مادران گران‌قدر شهدا و بسیجیان در پارک مادر غرس گردید.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، یک‌میلیارد اصله نهال در کشور کاشته شود که در همین راستا از یک ماه قبل عملیات کاشت ۳۰۰هزار اصله نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز انجام 
پذیرفت.
در ادامه این مراسم، حجت‌اله مرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هدف از ثبت این رکورد را ارتقا و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مردم برای داشتن طبیعتی سرسبز و شاداب عنوان کرد و گفت: در سال جاری نزدیک به 9میلیون نهال در 16 نهالستان دولتی و 30 نهالستان خصوصی تولید شده است. گفتنی است در این رویداد به صورت هم‌زمان 4هزار اصله نهال در حاشیه فضای سبز بوستان مادر شیراز غرس گردید. اغلب گونه‌های کاشته شده شامل سرو، کاج، زبان گنجشک، صنوبر، اقاقیا، ارغوان و دیگر گونه‌های جنگلی سازگار است که با مشارکت مردم کاشته می‌شود. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت و در آستانه هفته منابع طبیعی، مراسم مشترک نهال‌کاری به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، سمن‌ها و نهادهای مردمی و همراهی اصحاب رسانه در بوستان مادر شیراز برگزار شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی