[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۷
  • دوره جدید

وزن حمل ونقل جاده‌ای فارس افزایش یافت، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، عليرضا سياهپور با اشاره به نقش و اهميت حمل‌ونقل جاده‌ای كالا گفت: در سال 96 بیش‌از 27میلیون و 745هزار تن كالا در قالب بیش‌از 2ميليون و 200‌هزار سفر از طريق جاده و از مبدأ فارس صورت گرفته است.
مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: ميزان بار جابه‌جاشده در سال 96 نسبت به سال گذشته 12درصد افزايش يافته است و تعداد بارنامه (سفر) 8درصد كاهش يافته است. سياهپور در خصوص اقدامات صورت‌گرفته و در دست اقدام بخش حمل و نقل جاده‌ای تشريح كرد: یکی از مهمترین اقدامات برای پایداربودن اشتغال افراد در بخش حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح‌های نوسازی است كه با اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا، تسهیلات پرداختی به ميزان 80درصد قيمت خودرو و تا سقف 320ميليون تومان با بازپرداخت 5تا7سال به صاحبان وسایل نقلیه سنگین پرداخت می‌شود. وی در خصوص ممانعت از فعاليت ناوگان فرسوده تصريح كرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص‌های عملكردی بخش حمل و نقل و به منظور افزايش بهره‌وری ناوگان باری كشور، از ابتدای سال ۹۷، صدور بارنامه برای  ناوگان باری با عمر ۵۰سال و بالاتر ممنوع می‌شود. سياهپور تأكيد كرد: ناوگان باری فوق سنگين با وزن ناخالص بالای 96 تن تا اطلاع ثانوی شامل اين طرح نمی‌شوند و مشمولان طرح می‌توانند با مراجعه به شركت‌های سازنده خودروهای باری سنگين با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام کنند. وی عنوان كرد: در راستای حمایت و ضابطه‌مندشدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت كسب و كارهای اینترنتی در حمل‌ونقل كالا و تفكیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جا‌به‌جایی كالا ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الكترونیكی با هدف افزایش بهره‏‌وری، شفافیت امور جابه‌جایی كالا، دسترسی سریعتر به ظرفیت حمل، ‌استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار كشورهای همسایه و كارآمدترشدن امور مرتبط  ضوابط مربوط به فعالیت بازارگاه‌های الكترونیكی حمل‌و‌نقل جاده‌ای كالا از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به سراسر كشور ابلاغ شده است.
اين مقام مسئول در پايان گفت: بازارگاه الكترونیكی یا E-Marketplace بستری است كه تعاملات، مذاكرات و انجام معاملات بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ و نقل جاده‏ای كالا از طریق اینترنت در آن، صورت می‏‌پذیرد و حمل‌و‌نقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به كامیون، بهبود كیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای كالا، صرفه‌‏جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان (كاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار) از جمله مهمترین مزایای را‌ه‌اندازی بازارگاه‌های الكترونیكی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی