[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

پویش فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله آغاز شد ، روزنامه شیراز نوین

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» از پویش‌های برنامه‌ریزی شده برای حفظ محیط‌زیست و طبیعت بوده است، بر اهمیت مشارکت تمام آحاد جامعه برای اجرای هرچه بهتر این پویش تأیید کرد. عباس رضاییان‌زاده روز ۱۳ اسفندماه با حضور در جمع کارشناسان معاونت بهداشت در منطقه خان‌زنیان گفت: اگرچه بسیاری از مردم در تلاش هستند که ملاحظات ‌زیست‌محیطی را رعایت کنند، اما باز هم شاهد ناملایماتی در برخورد انسان با طبیعت هستیم که در اطراف تمام مناطق شهری و روستایی فارس دیده می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن بهار طبیعت و آغاز سفرهای نوروزی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برنامه‌ریزی لازم برای پاک‌سازی محیط‌زیست از پسماندهای پراکنده در اطراف جاده‌ها و ورودی‌های شهرها و روستاها به ویژه پلاستیک‌های رها شده در طبیعت را در قالب پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» کرده است. رضاییان‌زاده با تأکید بر اینکه محور اصلی اجرای این پویش خود مردم و شهروندان هستند، بیان کرد: در اجرای این پویش لازم است تشکل‌های مردم‌نهاد، گروه‌های مردمی خودجوش، دانش‌آموزان، فعالان حوزه محیط‌زیست، فرمانداران، شهرداران و بخشداران به همراه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صاحبان صنایع و دیگر گروه‌ها مشارکت فعال داشته باشند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فارس با توجه به جاذبه‌های فراوان و بی‌بدیل طبیعی و تاریخی و داشتن تمدن باشکوه چندهزارساله، شایسته محیط‌زیست سالم و عاری از آلودگی است و این مهم، با عزمی همگانی محقق می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده اظهار کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
پویش «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله»، از روز ۱۳ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ اسفند با مشارکت هم‌استانی‌ها و همکاری تمامی سازمان‌ها و سمن‌ها ادامه دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی