[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمجید آرنولد افسانه‌ای از گرگ شیرازی، روزنامه شیراز نوین

قهرمانی هادی چوپان در آرنولدکلاسیک، دوران حرفه‌ای او را وارد فصل جدیدی کرد.
به گزارش ورزش سه، شاید وقتی هادی چوپان در شیراز حدود 5 یا 6ساله بود، با دیدن عکس‌های آرنولد که تازه به دوران بازنشستگی بعد از کسب 7 عنوان قهرمانی متوالی در مسترالمپیا رسیده بود، حسابی به وجد می‌آمد. البته که نه تنها هادی چوپان بلکه خیلی از کودکان و نوجوانان ایرانی در آن دوران و حتی تا سال‌ها بعد عکس‌های آرنولد را روی در و دیوار اتاق خود می‌چسباندند و او را نمادی از زیبایی بدن یک انسان می‌دانستند.
شاید حتی قهرمانی در مسترالمپیا و بالا بردن ساندو در سال 2022 هم آن‌قدر برای هادی چوپان  به اندازه اتفاقی که بامداد دیروز در اوهایوی آمریکا برایش رخ داد، هیجان‌انگیز نبود. گرگ پارسی با اقتدار روی سکوی قهرمانی آرنولدکلاسیک آمریکا ایستاد؛ آن‌هم در شرایطی که برای اولین‌بار حضور در این رویداد را تجربه می‌کرد. 
اما دلچسب‌تر از بردن جایزه 300 هزار دلاری این مسابقات برای هادی چوپان برخورد او با آرنولد و تعریف و تمجیدهای اسطوره بدنسازی جهان از فوق ستاره ایرانی بود. هم در مرحله مقدماتی و هم در فینال آرنولد به سبک خاص خود کنار استیج رفت و با هادی چوپان در حین رقابت سلفی گرفت و حتی لقب «هیولای باورنکردنی» را به او داد. 
بعد از اعلام قهرمانی هادی چوپان در دسته اوپن آرنولدکلاسیک و در حالی که او همچنان نفس‌نفس می‌زد و از شدت هیجان به سختی صحبت می‌کرد، آرنولد از او خواست حسش را از این قهرمانی بیان کند. هادی چوپان هم چشم در چشم آرنولد صحبت‌های احساسی را عنوان کرد و گفت: «وقتی بچه بودم، پول خرج می‌کردم تا عکس و فیلم‌های آرنولد را ببینم. بزرگترین آرزویم این بود که روزی با آرنولد عکس بگیرم، اما حالا هر دوی ما روی این استیج و هر دوی ما قهرمان مسترالمپیا هستیم. اینکه اسطوره من امروز کاپ و جایزه من را می‌دهد، باعث افتخار من است.» 
اما اتفاق ویژه دیگر در جریان قهرمانی هادی چوپان در آرنولدکلاسیک، حضور هنی رامبد، مربی ایرانی الاصل او روی استیج بود. در حالی که چند ماه قبل روی استیج المپیا اتفاقاتی افتاد که شایعه اختلاف جدی بین چوپان و رامبد را قوت بخشید، اما این‌بار در اوهایو، هادی مدال طلای خود را به گردن مربی‌اش انداخت و هنی رامبد هم در این لحظه اشک شوق ریخت تا ثابت شود این زوج موفق پرورش اندام جهان همچنان به همکاری خود ادامه خواهند داد. 
در این میان آرنولد هم یک سورپرایز ویژه برای تمامی بدنسازان جهان داشت؛ اسطوره بدنسازی جهان اعلام کرد از سال بعد جایزه قهرمان دسته اوپن آرنولدکلاسیک 500 هزار دلار خواهد بود! این یعنی قهرمان آرنولدکلاسیک 100 هزار دلار بیشتر از قهرمان مسترالمپیا جایزه خواهد گرفت؛ اتفاقی که قطعاً باعث حضور تمامی ستاره‌های بدنسازی جهان در این رویداد خواهد شد. 
حالا شاید هادی چوپان هم بعد از خاطره خوشی که در سال 2024 داشت، از سال بعد پای ثابت رقابت‌های آرنولدکلاسیک آمریکا باشد؛ البته که گفته می‌شود شاید این پایان کار هادی نباشد و او در هفته‌های بعد در آرنولدکلاسیک انگلیس هم روی استیج برود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی