[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مردم اعتبار طرح درخت‌کاری را تأمین کردند ، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت، بالغ بر ۷۳۰هزار اصله نهال تولید شده که از این تعداد، ۶۰هزار اصله کاشته و اعتبار آن به طور کامل با مشارکت خود مردم تأمین شده است.
مسعود لادنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری به ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در سال جاری پرداخت و افزود: درباره اقدامات این اداره در حوزه جنگل باید گفت مجموع مساحتی که در آن درخت‌کاری انجام شده، بیش از ۱۶۳ هکتار است.
وی ادامه داد: از جمله موارد شاخص آن می‌توان به ۵۰ هکتار نهال‌کاری در روستای کرمستج بخش مرکزی، ۱۲ هکتار در پارک اکسیژن روستای ده فیش بخش بنارویه در شهرستان لارستان و ۲ هکتار بوستان مادر در روستای کاریان بخش هرم شهرستان جویم که اداره منابع طبیعی آن به تازگی از لارستان جدا شده است، اشاره کرد. لادنی عنوان کرد: در حوزه آبخیزداری در سال جاری، یک طرح مرمت پخش سیلاب در روستای درز و سایبان انجام شده که تأمین اعتبار آن از طرف دولت و به مبلغ چهارمیلیارد و ۴۹۵میلیون ریال بوده است. وی اضافه کرد: در این حوزه دو طرح مطالعاتی نیز انجام شده که یکی در حوزه آبخیز تنگ اسد و فیشور اوز بوده که از اردیبهشت‌ماه سال جاری و با اعتبار دولتی یک‌میلیارد و ۹۳۶میلیون ریال آغاز شده است. او همچنین توضیح داد: طرح مطالعاتی دیگر، حوزه آبخیز روستای دهفیش است که از مردادماه سال جاری با اعتبار صددرصدی مشارکت مردمی به ارزش یک‌میلیارد ریال آغاز شده و امیدواریم هر دو طرح تا پایان سال به اتمام برسد.
رئیس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری لارستان همچنین گفت: در حوزه آموزش نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و کارشناسان این اداره با هدف ترویج فرهنگ درخت‌کاری در بیش از ۳۰ مدرسه شهرستان حضور پیدا کرده و در راستای طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت سخنرانی کردند.
لادنی تصریح کرد: به علاوه دانش‌آموزان بیش از ۱۵ مدرسه با حضور در نهالستان مرکزی لارستان توضیحات حوزه درخت‌کاری را فرا گرفتند.
وی در پایان یادآور شد: باید توجه داشت که کاشت یک‌میلیارد درخت در طول چهار سال است و امیدوارم با تغییر نوع نگاه مردم به درخت‌کاری، این موضوع جزو اولویت‌ها شده و حاضر شدند بخشی از هزینه‌های خود را به این موضوع اختصاص دهند. ضمن اینکه برای هفته منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان تدارک دیده‌ایم که اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی