[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وقتی هنرجویان، استاد را به ذوق آوردند، روزنامه شیراز نوین

مدرس دوره و مسئولان مؤسسه با دیدن اتودهای کلاسی هنرجویان به وجد آمدند و تصمیم گرفتند کنار بچه‌های جوان بایستند تا خروجی این دوره آموزشی، در قالب اجرای یک نمایش به صحنه برود؛ این‌گونه بود که نمایش «و دیگر سکوت» به اجرای عمومی رسید.
به گزارش ایسنا، این نمایش حاصل دوره آموزشی «بدنِ بازیگر» در آکادمی حمید سمندریان است که این روزها در خانه نمایش دا روی صحنه رفته است.
رضا کشاورز، مدرس دوره آموزشی «بدنِ بازیگر» درباره این اثر نمایشی می‌گوید: شیوه کار ترکیبی از بدن بازیگر و مایم و مونولوگ است که با طنز ظریف ایرانی آمیخته شده تا برای مخاطب ما دلچسب‌تر باشد.
این مدرس تئاتر با بیان اینکه این نمایش خروجی دوره آموزش بدن بازیگر است، ادامه می‌دهد: اتودهای پایان دوره‌ هنرجویان خیلی خوب بود؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را در قالب یک اجرا روی صحنه ببریم که خوشبختانه آقای احمد ساعتچیان، بازیگر و مدرس بازیگری آموزشگاه به صورت افتخاری در کنار ما قرار گرفت. این نمایش با حمایت و همراهی وی و آقای کاوه سمندریان، مدیر آکامی سمندریان به اجرا رسید.
کشاورز تأکید کرد: این نمایش یک کار گروهی است و بچه‌ها برای به ثمر رسیدن آن تلاش بسیاری کردند؛ این کارها به صورت انفرادی رخ نمی‌دهد و حاصل تلاش گروهی است و این‌گونه است که مالکیت این کار هم متعلق به همه کسانی است که برای اجرای آن کوشیده‌اند.
کاوه سمندریان، مدیر آکادمی سمندریان و مجری طرح این نمایش نیز توضیح می‌دهد: این نمایش سه قسمت اصلی دارد و متن آن ملهم از سه نمایشنامه «فاوست»، «هملت» و «مکبث» است و طی آن دو شخصیت نمایشنامه «در انتظار گودو»؛یعنی لاکی و پوتزو که در تاریخ گم شده‌اند، با این شخصیت‌ها رو به رو می‌شوند؛ بخش‌های طنزآمیز ماجرا در این قسمت‌هاست. در کنار آنان، آقای احمد ساعتچیان با اجرای مونولوگ در کنار هنرجویان و به صورت افتخاری حضور دارد؛ وی به‌عنوان مدرس بازیگری با بچه‌ها کار می‌کنند و بخش بازیگری کار به عهده وی بوده است.  
گروه اجرایی نمایش به شرح زیر هستند:
طراح و کارگردان: رضا ‌کشاورز، تهیه‌کننده:  امیرعلی ‌زهره، بازیگران:  احمد ‌ساعتچیان، شیوا ‌بهارلویی، مهسا ‌حسینی، آمور ‌زرکریان، یاسین ‌زلکی، امیرعلی ‌زهره، فرشته ‌ساری، آزاده ‌سرابی، نوازش ‌سعیدی، فرهاد ‌شیرزاده، محمدرضا ‌عسکری، مبینا ‌فرهمندآریا، محراب نورالدینی، معراج ‌نورالدینی، نیوشا ‌نیک ‌بخش، محدثه ‌هوشیار، مجری طرح:  کاوه ‌سمندریان با حمایت: خانه ‌نمایش ‌دا مدیر تولید:  شیوا ‌حضرتی، دستیار اول کارگردان‌: سحر ‌عابدین ‌پور، دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه:  مریم سعیدی، طراح صحنه: حنا ‌جشنوند، مدیر صحنه: طناز ‌دهقانی ‌مقدم، نوازنده دیجیریدو و دمام: رضا ‌کشاورز، انتخاب موسیقی و صدا: سارا ‌حاتمی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: شیوا ‌حضرتی، طراح پوستر و بروشور: صابر انجم شعاع، ساخت تیزر: امید ‌مهدوی، موسیقی تیزر: عرشیا علی پور و دوخت لباس:  امیر سندانی.
نمایش «و دیگر سکوت» هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۹۰ دقیقه در سالن شماره یک خانه نمایش «دا» روی صحنه می‌رود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی