[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افتتاح ۱۷۸ میلیون دلاری دنباله «تل ماسه»، روزنامه شیراز نوین

دنباله فیلم سینمایی «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» در اکران آغازین در سینماهای آمریکا و جهان به فروش ۱۷۸.۵ میلیون دلاری دست یافت.
به گزارش ایسنا، دنباله پرهزینه فیلم سینمایی «تل ماسه» با توجه به نقدهای مثبت و نمره سینمایی A خود پایگاه طرفداران خود را فراتر از علاقه‌مندان فیلم‌های علمی تخیلی گسترش داده، به سطح بالاتری از انتظارات رسیده است و در اکران آغازین خود در سینماهای آمریکا فروش چشمگیر ۸۱.۵ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.
کمپانی برادران وارنر که سازنده این فیلم اقتباسی براساس رمان نوشته «فرانک هربرت» در سال ۱۹۶۵ است، به طور محافظه‌کارانه فروش افتتاحیه ۶۵ میلیون دلاری را برای قسمت دوم «تل ماسه» پیش‌بینی کرده بود؛ اگرچه اکثر ناظران گیشه معتقد بودند که فروش این فیلم از ۸۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت.
رمان «تل ماسه» درباره جنگ برای کنترل یک سیاره، نخستین‌بار در سال ۱۹۸۴ توسط «دیوید لینچ» اقتباس سینمایی شد و در سال ۲۰۰۰ نیز یک سریال تلویزیونی براساس آن ساخته شد. داستان‌ این فیلم درباره مرد جوان و مستعدی است که برای نجات آینده خاندانش و مردم باید سفری به خطرناک‌ترین سیاره در جهان هستی داشته باشد.
این فیلم در گیشه بین‌الملل نیز از محل اکران در ۷۱ کشور به فروش ۹۷ میلیون دلاری دست یافت تا فروش جهانی این فیلم در هفته نخست اکران به ۱۷۸ میلیون دلاری برسد.
«تیموتی شالامی» و «زندایا» در کنار بازیگران سرشناسی شامل «آستین باتلر»، «ربکا فرگوسن»، «خاویر باردم»، «جاش برولین»، «استلان اسکارسگارد»، «دیو باوتیستا»، «شارلوت رمپلینگ»، «فلورانس پو» و «کریستوفر واکن» در قسمت جدید فیلم «تل ماسه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.
قسمت دوم فیلم «تل ماسه» به سفر «پل اتریدیز» می‌پردازد که با قدرت‌های روشن‌بینی خود می‌تواند بشریت را به آینده‌ای بهتر راهنمایی کند؛ او در مسیر جنگ انتقام‌جویانه از توطئه‌گرانی قرار می‌گیرد که خانواده او را نابود کرده‌اند و ...
قسمت نخست فیلم «تل ماسه» در گیشه جهانی بیش از ۴۰۲ میلیون دلار فروش داشت که با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا رقمی قابل قبول و امیدوارکننده بود، اما سازندگان فیلم انتظارات بسیار بیشتری برای قسمت دوم این فیلم دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی