[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مرمت بازار وکیل با منابع اعتباری نفت، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: سال گذشته از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، یک‌هزار میلیارد ریال برای مرمت و سامان‌دهی بازار وکیل اختصاص یافته که تلاش می‌کنیم زودتر اجرایی شود.
به گزارش روز سه‌شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، «محمد ثابت اقلیدی» در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ افزود: علاوه بر این مبلغ، همچنین ۳۰۰میلیارد ریال برای مرمت مساجد تاریخی استان تأمین اعتبار شده که هنوز پروژه‌ها اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: ظرف ۷۰ روز گذشته در سفر به بیش از نیمی از شهرستان‌های استان فارس نظام مسائل و مشکلات این مناطق با دید کارشناسی احصا شده است و تلاش می‌کنیم که در حد توان این مشکلات را مرتفع کنیم.
ثابت اقلیدی اضافه کرد: امسال ۸۰میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل برگشت ‌خورده بود که با هماهنگی شورای نظارت با اخذ فرصت یک‌ماهه، این اعتبار جذب و هزینه فعالیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی و مرمت آثار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خطاب به مدیران میراث‌فرهنگی شهرستان‌های فارس گفت: با توجه به اینکه گردشگری فعالیتی اقتصادی است و فارس استعدادهای مختلفی در این حوزه تخصصی دارد، لازم است مدیران آداب ‌و رسوم و میراث ناملموس مناطق خود را شناسایی و معرفی و به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنند تا باعث رونق اقتصادی و جذب بیشتر گردشگر در این مناطق شود.
وی یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار ۱۳۷ پرونده میراث تاریخی، معنوی و طبیعی فارس در فهرست ملی ثبت شد که معرفی آنها می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری شهرستان‌ها داشته باشد؛ به شرطی که مدیران در معرفی آنها به گردشگران خلاقیت و نوآوری داشته باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: برخی از هنرمندان صنایع‌دستی در شهرستان‌ها از تسهیلات کم‌بهره و خدمات اداره‌کل به آنها بی‌خبرند که جا دارد مدیران شهرستان‌ها به این موارد بیشتر 
بپردازند.
اقلیدی از برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این بازارچه‌ها تنها محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس عرضه خواهد شد و فروش محصولات چینی ممنوع است.
او گفت: از مدیران شهرستان‌ها می‌خواهم که تمام برنامه‌های نوروزی خود را به درستی مدیریت کنند و با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در این ایام در اماکن تاریخی و گردشگری استان به ویژه مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ و سعدی و مجموعه جهانی تخت‌جمشید تدارک ببینند. او اضافه کرد: برای معرفی بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان، بیلبوردهایی در محورهای مواصلاتی استان نصب می‌شود تا اطلاعات مورد نیاز گردشگران و معرفی جاذبه‌های گردشگری فارس برای مسافران نوروزی تأمین شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی