[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

این غذای ضدافسردگی شادی را به شما هدیه می‌دهد، روزنامه شیراز نوین

عضو انجمن علمی ‌طب سنتی ‌ایران، غذاهای مناسب برای افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی را تشریح کرد.
به گزارش صدآنلاین از میزان؛ فاطمه معینی درباره برخی روش‌های درمان استرس در طب سنتی اظهار داشت: افرادی که دچار استرس و افسردگی هستند از دیدگاه طب سنتی باید غذاهایی را مصرف کنند که دارای طبع گرم و تر هستند و خون خوب و صالحی را در بدن می‌سازند. 
 عضو انجمن علمی ‌طب سنتی ‌ایران افزود: افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب بهتر است که در وعده صبحانه، کره محلی همراه با انواع مربا مانند مربای سیب، به، بالنگ، بهارنارنج، پوست پسته و گل سرخ مصرف کنند. 
 وی تصریح کرد: برای ‌این افراد در وعده صبحانه، مصرف شیر تازه با شیره انگور، شیر تازه با شکر، سمنو، تخم‌مرغ عسلی با نعنا یا دارچین، زرده تخم‌مرغ با روغن بادام شیرین و شکر، کله‌پاچه با جو، فرنی، شیربرنج، حریره مغز گندم و شکر و روغن بادام بسیار مفید است. معینی یادآور شد: افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب بهتر است در وعده ناهار و شام، فرنی با آرد برنج، شیر، شکر، هل و گلاب،  نخودآب، زرشک‌پلو با مرغ و زعفران و خلال پسته،  آش اسفناج با کدو با شیره مغز بادام شیرین، آش ماش با کدو و اسفناج و مغز بادام شیرین، کدو با جوجه مرغ، کدو با ماهی، مغز گوسفند، آبگوشت با گوشت گوسفندی،کباب گوسفندی و ماهی تازه مصرف کنند. 
وی خاطر نشان کرد: افرادی که علاوه بر افسردگی و اضطراب دچار یبوست هستند نیز بهتر است از غذاهایی مانند گوشت بره یا پاچه بره با اسفناج و روغن بادام،  جوجه مرغ با کدو،  آش ماش با مغز بادام و کدو و اسفناج،  پاچه بره با اسفناج و روغن بادام، حریره جو با روغن بادام و شکر، شوربای گوشت جوجه یا بزغاله یا بره مصرف کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی