[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسکن ملی پیشران توسعه است، روزنامه شیراز نوین

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به تأثیر طرح‌های نهضت ملی مسکن در توسعه مسکن شهری اظهار داشت: طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور پیشران تأمین مسکن شهری و شتاب‌بخش توسعه است. 
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، سهرابی در حاشیه نشست مدیران کل بنیاد مسکن استان‌های جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همه پروژه‌های عمرانی مسکن شهری در استان فارس و استان‌های جنوبی در نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران کل بررسی و مرور شد و برنامه‌های بودجه‌بندی این طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. 
سهرابی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود: 32هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان تقاضای خود را ثبت کردند و برای 27هزار متقاضی نیز پروژه اختصاص یافته و کار ساخت این واحدها شروع شده است. در سطح کشور هم در حوزه نهضت ملی مسکن که در سامانه نام‌نویسی کردند و تقاضای آنها ثبت شده است، تعداد 186هزار متقاضی تخصیص پروژه شدند، برخی طرح‌ها به مرحله نازک‌کاری رسیده و در آستانه افتتاح هستند. این روند در ماه‌های آینده شتاب می‌گیرد. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: علاوه بر این در حوزه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد هم 16هزار واحد در دست اجراست؛ به این ترتیب در مجموع بنیاد مسکن 203هزار واحد مسکن در شهرها در حال اجرا دارد که امید است در زمان مناسب افتتاح شود و به متقاضیان واگذار گردد. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن ادامه ‌داد: اکنون اراضی تأمین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد در شهر‌ها به تعداد ۲۸۸هزار واحد است که زمینه مؤثر اجرای این طرح که قابلیت مسکونی دارد، به ۲۲۴هزار واحد می‌رسد. سهرابی توضیح ‌داد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، ۶هزار واحد احداث شده توسط بنیاد مسکن در شهر‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته وی، از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد، ۱۰هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و مقرر است تا پایان امسال واحد‌های بهره‌برداری شده به ۱۶هزار واحد در شهر‌ها برسد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی