[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شیراز، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که یک‌میلیارد ریال از شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود. سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت وام قرض‌الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بیجا، غافل از نیات شوم این مجرم، برای دریافت وام قرض‌الحسنه مبلغ یک‌میلیارد ریال را به حساب وی طی چندین مرحله واریز و پس از آن فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخ‌گوی تماس‌ها نبود.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: فرد مذکور با فریب قربانی به بهانه دریافت وام بدون سپرده‌گذاری و در کمترین زمان ممکن، از قربانی خود پیش‌پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت‌های اجاره‌ای به گردش درآورده تا ردپای خود را مخفی نگه دارد.
سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک‌های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمان به مقاصد کلاهبردارانه و پول‌شویی را مسدود نمایند.
رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان 
بگذارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی