[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۲میلیون متقاضی مسکن در شهرها و روستاها زمین دریافت خواهند کرد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن خبر داد:
 ۲میلیون متقاضی مسکن در شهرها و روستاها زمین دریافت خواهند کرد 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از برنامه واگذاری زمین به ۲میلیون متقاضی شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «ابوالفضل نوروزی» در نشست عملکرد استان‌های سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه امسال و سال آینده تأمین زمین برای ۲میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستاها و نیمی دیگر در شهرها واگذار خواهد شد. وی بیان‌ داشت: به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران نیز خواهد شد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه ‌داد: برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به ۷۰هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است.
نوروزی توضیح‌ داد: در قانون اجاره‌بها در ماده ۱۴ که به‌تازگی در شورای نگهبان تصویب شده، تأکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود، تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی، وکالتی، هبه و... وجود ندارد و در صورت واگذاری، معامله انجام شده در محاکم قضایی و اداره‌ها پذیرفته نخواهد شد. وی تصریح ‌کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت، امکان نقل و انتقال ندارد.
نوروزی خاطرنشان ‌کرد: پیشرفت ساخت و ساز در پروژه‌ها که مدیریت ساخت توسط مردم انجام می‌شود، در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی