[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دارو و مکمل‌هایی که بیشترین ضرر را برای بدن دارند، روزنامه شیراز نوین

تداخل دارویی ممکن است برای تمامی ‌داروها وجود داشته باشد، اما برخی از داروها و مکمل‌ها به خودی خود برای بدن مضر هستند که بهتر است آن‌ها را بشناسید.
به گزارش نمناک، ممکن است مکمل‌ها با بعضی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنید؛ تداخل ‌ایجاد کنند و خطراتی را به همراه داشته باشند؛ مثلاً برخی از مکمل‌ها بر روی زنان باردار، مادران شیرده یا کودکان آزمایش نشده‌اند و ممکن است لازم باشد تا اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید یا در صورت ابتلا به مشکلاتی مانند بیماری کبدی یا انجام جراحی، نباید بعضی از مکمل‌ها را مصرف کنید. در ‌این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک مکمل‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به گفته پزشکان می‌توانند بیشترین آسیب را به همراه داشته باشند.
مکمل کاهش وزن
مکمل‌های کاهش وزن حاوی مواد خطرناکی هستند که ممکن است آسیب‌های زیادی به بدن وارد کنند؛ بنابراین اگر مجبور شدید که از ‌این دارو‌ها استفاده کنید، حتماً شرایط خود را به پزشک‌تان توضیح دهید.
قرص کافئین
مکمل و پودر کافئین عوارض جانبی جدی را‌ ایجاد می‌کند؛ حتی یک فنجان قهوه هم می‌تواند عاملی برای ‌ایجاد مشکلات مختلف باشد و در نتیجه باید مراقب باشید که چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنید و حتماً زیر نظر پزشک پیش بروید.
مکمل‌های بدن‌سازی
مکمل‌های بدن‌سازی که حاوی استروئید‌های آنابولیک آندروژنیک هستند، آسیب جدی به کبد وارد می‌کنند و انرژی کاذبی که از آن‌ها به وجود می‌آید؛ مشکلات زیادی را به همراه خواهند داشت.
کاوا
مکمل و قرص کاوا که برای تمدد اعصاب استفاده می‌شود؛ به کبد آسیب وارد می‌کند؛ چرا که یک آنتی‌اکسیدان اصلی را در داخل بدن کاهش می‌‌دهد. ‌این مکمل حتی گاهی اوقات ممکن است شما را در معرض پیوند کبد یا مشکلات مرگبار قرار دهد.
عصاره چای سبز
اگر در طول روز مقدار کمی ‌چای سبز می‌نوشید، بسیار بی‌خطر است و مشکلی ندارد؛ اما معمولاً افرادی که ‌این عصاره‌های چای سبز را برای کاهش وزن مصرف می‌کنند، غذا نمی‌خورند و همین؛ خطرات زیادی را برای‌شان ‌ایجاد خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی