[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۵ میان‌وعده مهم برای دانش‌آموزان، روزنامه شیراز نوین

طی سال‌ها متخصصان بهداشت والدین و دانش‌آموزان را از مراجعه هر روزه به بوفه‌های مدارس برای خرید انواع کیک‌ و کلوچه‌، چیپس‌ یا پفک‌ بر حذر داشته‌اند.
به گزارش مشرق، یکی از راه حل‌های قابل اجرا برای مراجعه کمتر دانش‌آموزان به بوفه‌های مدارس، درست کردن میان‌وعده‌های سالم توسط والدین در خانه است.
اطمینان از دسترسی کودکان مدرسه‌ای به میان‌وعده‌های سالم و خوش‌مزه برای تأمین انرژی پایدار در طول روز ضروری است. در حالی که طعم و مزه بسیار مهم است، ارزش غذایی میان‌وعده‌ها نقشی اساسی در حمایت از رشد آنها ایفا می کند.
تهیه تنقلات سالم و خوش‌مزه برای کودکان مدرسه‌ای در خانه چندان چالش‌برانگیز نیست. 
در اینجا پنج گزینه خوش‌مزه وجود دارد که طیفی از طعم‌ها، بافت‌ها و مواد مغذی را برای تقویت ذهن و بدنی جوان در طول فعالیت روزانه در مدرسه ارائه می‌کنند. 
این گزینه‌ها با ترکیب انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی، نه تنها نیازهای چشایی را مرتفع می‌کنند، بلکه به تأمین مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد، تمرکز و سلامت کلی کمک می‌کنند.
سیخ‌های میوه به همراه ماست
برای تهیه این سیخ‌های رنگارنگ اشتهابرانگیز، میوه را به اندازه لقمه‌های کوچک تکه کنید، آن را به سیخ‌های چوبی بکشید و کباب‌های میوه‌ای رنگارنگ ایجاد کنید. 
در کنار آن نیز ظرف ماستی قرار دهید تا سیخ‌های میوه در آن فرو برده شوند. این میان‌وعده نه تنها میل به شیرینی را ارضا می‌کند، بلکه ویتامین‌های ضروری و آنتی اکسیدان‌ها و تا حدی پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند.
برش‌های سبزی به همراه حمص
حمص یا هوموس از جمله ترکیبات غذایی لبنانی است که در سال‌های اخیر به‌عنوان یک غذای سالم جای خود را در فرهنگ غذایی ما باز کرده است. این ماده خوش‌مزه خوراکی را با نخود و سیر و روغن زیتون درست می‌کنند. 
این میان‌وعده سالم را می‌توانید با سبزیجات همراه کنید. هویج، خیار و فلفل دلمه‌ای را به شکل چوب‌هایی خرد کنید که به راحتی در دست گرفته شوند. 
این ترکیب بافتی ترد، همراه با رنگ‌های شاداب و مواد تقویت‌کننده فیبر، ویتامین‌ها و چربی‌های سالم مورد نیاز بدن را ارائه می‌دهد.
رول‌های کره آجیل و موز
یک لایه کره آجیل را روی یک نان نازک سبوس‌دار بمالید و یک موز را روی یک لبه آن قرار دهید. آن را محکم رول کنید و به صورت لقمه‌های کوچک برش دهید؛ این رول‌ها که سرشار از پروتئین، فیبر و پتاسیم هستند، گزینه‌ای خوش‌مزه و سیرکننده برای میان‌وعده‌های دانش‌آموزان هستند.
تریل میکس (مخلوط آجیل)
آجیل‌های مخلوط، میوه‌های خشک، چیپس‌های شکلات تلخ و غلات سبوس‌دار را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب مغذی و خوش‌مزه ایجاد کنید. آن را در ظروف کوچک تقسیم کنید تا یک میان‌وعده راحت و انرژی‌زا، سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری برای میان‌وعده فرزندتان فراهم کرده باشید.
پارفه(دسر سرد) ماست یونانی
ماست یونانی را با گرانولا و توت‌های مخلو‌ط‌شده در یک فنجان یا شیشه کوچک، بریزید. 
ماست یونانی پروتئین و پروبیوتیک‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ در حالی که گرانولا تردی غلات کامل را فراهم می‌کند. توت‌ها به شیرینی طبیعی و تأمین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن کمک می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی