[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ین گونه سیب زمینی سرخ کرده سالم تری مصرف کنید ، روزنامه شیراز نوین

رعایت نکردن اصول سرخ کردن سیب زمینی باعث تولید ماده‌ای سمی ‌موسوم به «آکریل آمید» می­‌شود که مضرات فراوانی برای بدن به همراه دارد.
به گزارش بهداشت نیوز، رعایت نکردن اصول سرخ کردن سیب زمینی باعث تولید ماده‌ای سمی ‌موسوم به «آکریل آمید» می­‌شود که مضرات فراوانی برای بدن به همراه دارد.
کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود در خصوص سیب زمینی دریافتند سرخ کردن بیش از حد می‌­تواند باعث تغییر سلول­‌های ‌این ماده غذایی و بروز سرطان در افراد شود. بر ‌این اساس توصیه می­‌شود هنگام سرخ کردن، وقتی سیب زمینی­‌ها طلایی شد، از سرخ کردن بیشتر خودداری کنیم؛ چرا که‌ این کار سیب زمینی را به ماده‌­ای خطرناک تبدیل می‌کند.
علاوه بر سیب زمینی سرخ شده، سایر خوراکی‌هایی که با ‌این ماده غذایی آماده می‌­شود، از جمله چیپس و سیب زمینی کبابی و تنوری هم در صورتی که بیش از حد برشته و کبابی شود، سبب ‌ایجاد ماده­ سمی ‌آکریل آمید شده که یکی از عوامل بروز سرطان است.
بر اساس تحقیقات، به طور کلی مواد غذایی مثل نان برشته، برنج، گوشت و گوجه فرنگی به دلیل داشتن کربوهیدرات در صورتی ­که بیش از حد سرخ و برشته شوند، تبدیل به کربن شده و خاصیت بیماری‌زایی پیدا می­‌کنند.
متخصصان سلامتی بر ‌این اساس توصیه می­‌کنند که از مصرف بیش از حد مواد غذایی سرخ شده پرهیز کرده و غذاها به صورت آب پز یا بخار پز مصرف شود.
برای تهیه سیب زمینی سرخ شده، توصیه می‌شود درجه اجاق را روی حرارت پایین قرار داده و از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود. همچنین به محض طلایی شدن سیب زمینی شعله را خاموش کنیم.
توصیه دیگر در ‌این زمینه، استفاده از آبکش فلزی یا کاغذ روغنی برای روغن­‌گیری از سیب زمینی­‌ها و پرهیز از مصرف قسمت­‌های برشته شده است تا خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی