[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولید نفت در خوزستان به ۲میلیون و ۷۰۰هزار بشکه رسیده است، روزنامه شیراز نوین

وزیر نفت:
تولید نفت در خوزستان به 2میلیون و ۷۰۰هزار بشکه رسیده است
وزیر نفت گفت: در شروع کار دولت مردمی، تولید نفت از میادین خوزستان که ۵۸ میدان نفتی و گازی دارد، تقریباً روزانه یک‌میلیون و ۷۰۰هزار بشکه بوده که امروز به همت کارشناسان و پیمانکاران این صنعت، برداشت نفت از میادین خوزستان به 2میلیون و ۷۰۰هزار بشکه رسیده است.
جواد اوجی روز ۱۸ اسفندماه با حضور ویدئوکنفرانسی در میادین نفتی سپهر- جفیر، اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز توفیق پیدا کردم در استان خوزستان که بر همه ما حق دارد، حضور یافتم. به گزارش ایسنا، وی با تقدیر از رئیس‌جمهور بابت حمایت‌ها و پشتیبانی از صنعت نفت و گاز کشور، ادامه داد: اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه صنعت نفت و گاز کشور رخ داده است.
افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت و افزایش ۵۰میلیون مترمکعبی گاز
وزیر نفت گفت: در دولت مردمی، بیش از ۱۳۲ پروژه نیمه‌تمام در بخش بالادستی به ارزش ۲۸.۵میلیارد دلار به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۴۸.۵میلیارد دلار آغاز و سرمایه‌گذاری شده است. از عواید این سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام این است که امروز شاهد افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت و افزایش ۵۰میلیون مترمکعبی گاز هستیم.
اوجی بیان کرد: خوشبختانه ۲۱۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاهی ۵۰میلیون متر مکعب به ظرفیت پالایش گاز کشور و نزدیک به پنج‌میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی افزوده شد. اتفاق خوبی در صنعت نفت در این دولت رخ داد و آن بحث جمع‌آوری گازهای مشعل است و رشد بی‌سابقه‌ای را در این زمینه شاهد بودیم و از یک‌ونیم‌میلیون مترمکعب، امروز به ۱۷.۵میلیون مترمکعب رسیده‌ایم و با برنامه‌ریزی وزارت نفت، امیدواریم تمامی گازهای مشعل در غرب و شرق کارون تا پایان دور اول دولت جمع‌آوری شود.
همه میادین غرب کارون تعیین‌تکلیف شده‌اند
وی گفت: با این پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز به اعدادی رسیده که یک رکورد بی‌سابقه است. در سه‌ماهه اول امسال این رشد ۱۹.۵ درصد، در سه ماهه دوم ۲۵.۶ درصد و سه‌ماهه سوم ۲۱ درصد بود و در سه‌ماهه چهارم بیش از ۲۰ درصد خواهد بود؛ سال آینده نیز این اعداد رقم می‌خورد. وزیر نفت ادامه داد: اکنون در جنوب غرب اهواز در میادین غرب کارون حضور پیدا کردیم که ۹ میدان نفتی در غرب کارون وجود دارد و از این تعداد ۶ میدان نفتی با کشور همسایه عراق مشترک و سه میدان مستقل است. همه میادین تعیین تکلیف شده و پروژه توسعه و بهره‌برداری آنها در حال انجام است.
در توسعه میادین غرب کارون تحول بزرگی رقم خورده است
وی ادامه داد: امروز،۴۵۰هزار بشکه نفت و ۱۴۰میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب بهره‌برداری می‌کنیم و خوشبختانه در توسعه میادین غرب کارون تحول بزرگی رقم خورده است. وزیر نفت افزود: بسیاری از شرکت‌های آسیایی و اروپایی برای کار در میادین غرب کارون قرارداد بستند، اما کار را رها کردند. اما در این دولت این میادین به صورت جدی در دستور کار قرار گرفتند و امروز شاهد تولید نزدیک به ۴۵۰هزار بشکه نفت هستیم و در نیمه اول سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه آزادگان جنوبی به میزان ۲۰۰هزار بشکه و به ارزش 2میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهیم بود. وی گفت: هم‌زمان با توسعه میادین، جمع‌آوری گازهای مشعل هم در حال انجام است و گازهای همراه به پالایشگاه گاز هویزه منتقل می‌شود.
تولید یک‌میلیون بشکه نفت با توسعه میادین غرب کارون
اوجی عنوان کرد: با شروع دولت، میدان سپهر ۱۵ درصد رشد داشته که امروز فاز یک آن با ظرفیت ۵۰هزار بشکه نفت سبک بسیار مرغوب به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۱۴۰۳ به تولید ۷۵هزار بشکه خواهد رسید. با برنامه‌ریزی صورت گرفته، با توسعه تمامی ۹ میدان غرب کارون به ظرفیت تولید یک‌میلیون بشکه نفت خواهیم رسید. وی گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی تا امروز ۴۰همت، پروژه عام‌المنفعه اجرا شده که سهم خوزستان ۱۷همت بوده است و بیش از ۸۰۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده و ۶همت تخصیص داده شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی