[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

روایت سینماگر چینی از پیشرفت سینمای انیمیشن در ایران، روزنامه شیراز نوین

داور چینی بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بیان کرد: فیلم‌های انیمیشن ایرانی در سطح بسیار خوبی بودند و به پیشرفت فیلم‌سازی در ایران پی بردم.
به گزارش ایرنا، یانتونگ زو، داور چینی بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با ارزیابی مثبت از کیفیت فیلم‌هایی که دیده و داوری کرده است، گفت: فیلم‌های انیمیشن با تکنیک‌های متفاوتی دیدم که بسیار جالب توجه بود؛ همچنین فیلم‌ها از کشورهای مختلفی بودند که نشان می‌دهد جشنواره پویانمایی تهران از سطح قابل قبولی برخوردار است.
وی درباره معیارهای ارزیابی و سنجش فیلم‌ها در جلسه‌های داوری بیان کرد: تکنیک، احساسات، داستان و جلوه‌های بصری در داوری برایم مهم بود، اما این موارد هیچ‌کدام به تنهایی در انتخاب یک فیلم دخیل نیست و همه این موارد را با هم در نظر می‌گیرم.
یانتونگ عنوان کرد: به نظرم مخاطبان جشنواره پویانمایی تهران، دانشجوها و هنرجویان هستند که تماشای فیلم‌های جشنواره همچون کلاس درسی برای آنهاست.
داور بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران که فیلم‌های انیمیشن از کشورهای روسیه و استونی را از نظر تکنیکی دوست داشته است، بیان کرد: فیلم‌های انیمیشن ایرانی در سطح بسیار خوبی بودند و به پیشرفت فیلم‌سازی در ایران پی بردم؛ به‌ ویژه یکی از فیلم‌های کوتاه که کارگردانی آن را یک خانم بر عهده داشت. او گفت: خیلی خوشحالم که در این جشنواره به‌عنوان داور حضور داشتم و مخاطبان این جشنواره را از نزدیک دیدم؛ به ویژه اینکه وقتی دیدم بین علاقه‌مندان به فیلم‌سازی تعداد خانم‌ها زیاد است.
یانتونگ زو متولد سال ۱۹۸۸ در شهر نانجینگ چین است که از دانشکده انیمیشن دانشگاه هنر توکیو در سال ۲۰۱۴ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده است. انیمیشن کوتاه «گاو فنجون شیر من» از جمله آثار او، جوایز بسیاری در سراسر جهان دریافت کرده است که می‌توان به جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی انیمیشن کروک، جایزه انیمیشن جوان اشتوتگارت و جایزه صورت از جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن اشاره کرد. وی در سال ۲۰۱۹ هفته انیمیشن فیناکی بیجینگ را بنیان‌گذاری کرد و اکنون به‌عنوان دبیر این رویداد فعالیت می‌کند و از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان استاد مدعو انیمیشن در دانشگاه ارتباطات چین مشغول به تدریس است. این هنرمند همچنین به‌عنوان برگزارکننده برنامه انیمیشن چینی و عضو هیئت داوران New Chitose، Tricky Women و جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون دعوت شده است.
سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران همچون دوره‌های گذشته در چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز از ۱۳ تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی