[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مستوری شیراز با عطر بهارنارنج، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار شیراز گفت: شهرداری کار کمربندی ۵۵متری سبز دور این کلان‌شهر را از سال گذشته آغاز کرده و صدهزار اصله درخت نارنج کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه، ۳میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰هزار نهال در اقصی‌نقاط شهر کاشته خواهد شد.
محمدحسن اسدی در آیین روز ملی درخت‌کاری در کلان‌شهر شیراز با درود به ارواح مطهر شهدا، از حضور در جمع خانواده شهدا ابراز توفیق و اظهار کرد: امروز حضور خانواده‌های شهدا برکت و شور و شوق مضاعفی را در راستای دومین اجلاسیه بزرگ امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید فارس در چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۳ ایجاد کرده است. وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مسئولیت کمیته فضاسازی و تبلیغات و برگزاری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس را دارد که این اجلاسیه مربوط به ۵میلیون مردم استان فارس و ۲میلیون شهروندان شیراز است.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه خدمت به مردم شریف و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتخاری برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: فضاسازی شهری به صورت هدفمند و فازبندی شده در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری از ابتدای سال آینده شروع و علاوه بر سیمای بصری شهر در تاکسی، اتوبوس و مترو هم قطعاً تبلیغات وسیع و گسترده و فرهنگ‌سازی خواهد شد.
اسدی همچنین با اشاره به آغاز به‌روزرسانی تصاویر و تمثال شهدا بیان کرد: تابلو شهدا در ورودی‌های شهر طراحی و در سال آینده به صورت خیلی برجسته نصب خواهد شد.
کمک به تولید مسابقه بزرگ راوی شو و پخش از شبکه‌های استانی و ملی، به‌روزرسانی تلویزیون‌های شهری و دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) و دیگر دیوارنگاره‌ها با موضوع کنگره شهدا، تهیه و نصب ۴۰ عدد سردیس شهدا و بازسازی نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌های شهدا از مواردی بود که شهردار کلان‌شهر شیراز در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس به آن اشاره و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری لازم را جهت برگزاری پیش‌اجلاسیه شهدا و یادواره شهدای محلی انجام خواهد داد. وی به بحث کاشت نهال در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره و عنوان کرد: شهرداری کار کمربندی ۵۵متری سبز دور شیراز را از سال گذشته آغاز کرده و صدهزار اصله درخت نارنج کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه ۳میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰هزار نهال در اقصی‌نقاط شهر کاشته خواهد شد.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در فضای اتحاد و برادری و انسجام امروز در شهر شیراز و استان فارس شاهد اتفاقات خوبی هستیم، تصریح کرد: در دهه فجر شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه به ارزش بیش از ۵۸میلیارد تومان بودیم.
اسدی همچنین به تشریح اجرا و فعالیت خطوط چهارگانه مترو شیراز پرداخت.وی گفت: امروز در نقطه‌ای از بوستان حاشیه‌ای چنار راهدار هستیم که پرچم‌های برافراشته‌ای از شهدا را شاهد هستیم و این بوستان با تمام ملزومات و امکاناتی که در آن به وجود خواهد آمد، با محوریت شهدا خواهد بود.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: اینجا یادمان شهدا را به صورت ویژه با یک المان خاص و استودیوی روباز و برای برگزاری بعضی از برنامه‌های فرهنگی اجرا خواهیم کرد و اگر لازم باشد، فرهنگ‌سرایی در این مکان احداث خواهیم کرد.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه به یاد ۱۵هزار شهید فارس ۱۵هزار درخت در بوستان شهدا کاشته می‌شود، اضافه کرد: درختانی که امروز کاشته و پلاک‌کوبی می‌شوند، به نحو شایسته‌ای باید نگهداری و حفظ و حراست شوند. وی ابراز امیدواری کرد که ما به معنای واقعی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و با تلاش جهادی و شبانه‌روزی در خدمت و امیدآفرینی گام برمی‌داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی