[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پلنگ در حاشیه جاده‌های شیراز تلف شد، روزنامه شیراز نوین

یک پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت‌شده مله‌گاله شهرستان شیراز تلف شد که رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان گفت که دلیل این اتفاق، اصابت خودرو به حیوان بود.
کامران اسلاملو یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به گزارش واصله مبنی بر تلف شدن یک پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت‌شده مله‌گاله در نزدیکی چشمه خارنگون و در کنار جاده اصلی، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت‌شده مله‌گاله به محل موردنظر عزیمت کردند.وی ادامه داد: آنها با مشاهده این پلنگ یک‌ساله در نزدیک جاده آسفالته که تلف شده بود، لاشه را به کلینیک دامپزشکی معتمد اداره کل حفاظت محیط‌زیست منتقل کردند که در معاینات مشخص شد پلنگ بر اثر اصابت خودرو به سر و شکستگی جمجمه تلف شده است.
اسلاملو عنوان کرد: با توجه به حفاظت و گشت و پایش مستمر و حفاظت جوامع محلی و وجود طعمه پلنگ از جمله گراز و تشی (خارپشت)، شاهد جمعیت رو به رشدی از پلنگ در سال‌های اخیر بودیم که متأسفانه برخورد با خودرو یکی از تهدیدات گربه‌سانان در این منطقه است.
این مقام مسئول، از هم‌استانی‌ها درخواست کرد احتیاط بیشتری در رانندگی در جاده‌هایی که از کنار مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گذرد، انجام دهند تا شاهد تلفات گونه‌های ارزشمند حیات وحش 
نباشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی