[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

سرمربی تیم ملی والیبال: والیبال ایران پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد ، روزنامه شیراز نوین

موریسیو پائز، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران مصاحبه مفصلی با رسانه فرانوسی انجام داده است. به گزارش ورزش سه، چند روز قبل بود که موریسیو پائز رسماً هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفت. او هم‌اکنون هدایت تیمی در لیگ اوکراین را بر عهده دارد و بعد از پایان آن چالش جدید خود را در تیم ملی والیبال ایران آغاز خواهد کرد.
چند روز بعد از این انتخاب رسانه فرانسوی RMC گفت‌وگویی با سرمربی تیم ملی والیبال ایران انجام داده است.
*موریسیو چرا ایران را انتخاب کردی؟
چون چالش بسیار سختی است و من آن را دوست دارم. ایران یک کشور بزرگ به لحاظ والیبال است. اولین تماس‌ها به ابتدای سال برمی‌گردد و آخر هفته گذشته در پاریس با سران فدراسیون ایران ملاقات کردم. من فقط به چالش ورزشی این ملت بزرگ والیبال فکر کردم.
*کسانی که والیبال را دنبال می‌کنند سعید معروف را به یاد می‌آورند که به ویژه در دوران لوران تیلیه مقابل فرانسه قرار گرفت. تیم ملی ایران امروز چگونه است؟
ایران امروز پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد؛ چراکه جوانان زیر 21 سال در آگوست گذشته قهرمان و تیم زیر ١٩ سال ایران نایب‌قهرمان شدند. دو سال است که این تیم متشکل از افرادی بوده است به شکل یک گروه متحد برای هدفی مشترک می‌جنگند. کار من این خواهد بود که آنها را برای رسیدن به یک هدف مشترک سوق دهم.
*اولین هدف حضور در بازی‌های المپیک پاریس به کمک رنکینگ جهانی خواهد بود.
این تیم اکنون در رده‌بندی FIVB در رده پانزدهم قرار دارد. ایران در سال‌های اخیر جایگاهش را در رده‌بندی جهانی از دست داده است. صعود دشوار است، اما غیرممکن نیست. اما شانس برای همه یکسان خواهد بود. برای اینکه بتوانید یکی از پنج بلیط باقی‌مانده را کسب کنید، باید یک VNL خوب را پشت سر بگذارید. این کار آسانی نیست، زیرا ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی سه بلیت اول را خواهند گرفت. دو تا باقی خواهد ماند. هر مسابقه یک فینال خواهد بود و شما باید از نظر ذهنی، فنی و احساسی آماده باشید. ما باید همه‌چیز را بهبود ببخشیم، روی نقاط قوت خود کار کنیم و سعی کنیم نقاط ضعف خود را پوشش دهیم، زیرا زمان زیادی برای آماده شدن نخواهیم داشت.
*والیبالیست‌های ایرانی در خارج از کشور هم بازی می‌کنند؟
بله برخی بازیکنان خارج از کشور هستند. امین اسماعیل‌نژاد در ورونا بازی می‌کند، امیرحسین اسفندیار پس از بازی در روسیه و بلژیک در چین حضور دارد، شریفی در ترکیه بازی می‌کند، پاسور ما جواد کریمی در رومانی حضور دارد. من به این بازیکنان باتجربه نیاز دارم تا در کنارشان استعدادهای جوان در صحنه بین‌المللی رشد کنند.
*آیا فصل آینده همچنان اوکراین مربی‌گری خواهید کرد؟
من به مدیریت خود اطمینان دادم که تعهد و عزمم تغییر نکرده است. می‌خواهم با اپیسنت به فینال قهرمانی برسم؛ هدف قهرمانی در فینال است. بعد به خانه می‌روم چمدانم را می‌بندم و به ایران می‌روم تا برای VNL آماده شوم.
*در اوکراین چه آموختید؟
من یک فرهنگ جدید و سپس احساس جنگیدن را کشف کردم، از این فعل عمداً استفاده می‌کنم، تا در حالی که کشور در جنگ است، در مسابقه‌ای برنده شوم. مردم می‌جنگند و می‌میرند تا زندگی کنند. احساس عجیبی است؛ این باعث می‌شود افراد هم قوی‌تر و هم شکننده‌تر شوند.
*با توجه به اینکه سرمربی ایران خواهید بود، آیا فصل آینده مربی‌گری باشگاهی را کنار می‌گذارید؟
نه اصلاً، من اهداف بسیار مشخصی دارم؛ ما در حال بحث در مورد آن هستیم. من مجبور شدم پیشنهادی را که به نفع ایران نبود رد کنم. مدیران ایران خواهان یک همکاری طولانی‌مدت هستند، اما می‌دانیم که همه‌چیز به نتایج و عملکرد تیم در طول VNL و شاید در بازی‌های المپیک بستگی دارد. اما نمی‌دانم فصل آینده در کدام باشگاه خواهم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی