[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایبندی به عهد محرومیت‌زدایی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
در بیست و چهارمین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز، ۴۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۷۸۶۹میلیارد ریال به‌صورت هم‌زمان و از طریق ویدئوکنفرانس در مناطق یازده‌گانه این کلان‌شهر به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد. این مراسم با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شروای اسلامی شهر، فرماندار شیراز، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های شهر برگزار شد.
 مردم سرمایه اصلی نظام هستند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم بیان کرد: سرمایه اصلی هر نظامی، مردم هستند و در میان مردم طبقه‌ای که باید حمایت جدی از آنها در دستور کار قرار گیرد، طبقات محروم است. سید ابراهیم حسینی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی ششم کلان‌شهر شیراز ۳ درصد از بودجه سالانه شهرداری را برای محرومیت‌زدایی اختصاص داده که در سال ۱۴۰۳ این عدد ۶۰۰میلیارد تومان است و ۶۰۰میلیارد تومان هم بودجه محله‌محوری پیش‌بینی‌ شده که این مهم هم به محرومیت‌زدایی کمک خواهد کرد. وی خطاب به مدیران شهرداری عنوان کرد: نظر مردم را در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در اولویت‌ها قرار دهید و در هزینه‌کردها سلیقه به خرج داده و درواقع رضایتمندی مردم مدنظر باشد. حسینی گفت: اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از دیگر مواردی است که باید به جد به آن توجه کرد و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است که باید تداوم داشته باشد.رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که دستورالعمل اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی با همراهی قرارگاه و فرمانداری شهرستان شیراز در اختیار قرار گرفته، گفت: با توجه به اختیارات قانونی شورا، خواستار پای کار آمدن همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به شهرداری شیراز هستیم.
 تدوین سند محرومیت‌زدایی در کلان‌شهر شیراز
شهردار شیراز در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه محرومیت‌زدایی در شیراز اظهار داشت: ۱۸ اداره و دستگاه اجرایی شهرستان شیراز در تدوین سند محرومیت‌زدایی مشارکت داشته‌اند. محمدحسن اسدی خاطرنشان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه اجتماعی امنیتی سپاه فجر فارس در سال گذشته تدوین سند محرومیت‌زدایی برای ۱۵۲ محله در کلان‌شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته که ۴۰ سند در سال ۱۴۰۱ در صحن شورا رونمایی و امروز هم از سند محرومیت‌زدایی ۱۱۲ محله باقی‌مانده رونمایی می‌شود. وی همکاری یاوران شورا در تعریف و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی را مثال‌زدنی دانست. شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با تصریح بر اینکه امروز محرومیت‌زدایی از مرحله شعار خارج‌ شده و به مرحله مطالبه‌گری رسیده، گفت: محرومیت‌زدایی در کلان‌شهر شیراز ساختارمند شده و طبق یک اصول و چارچوب در حال حرکت است. اسدی همچنین تأکید کرد: شهرداری تعهدی ندارد که می‌تواند کل محرومیت‌زدایی در شیراز را برطرف کند و کسی هم ‌چنین ادعایی ندارد و دستگاه‌هایی اجرایی، نهادها و دولت باید برای رفع محرومیت کمک کنند.
 محرومیت‌زدایی رویکردی همه‌جانبه است
سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این آیین گفت: پس از احصای نیازها، تدوین سند، مصوبات مختلف و دستورالعمل‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی، اکنون به‌ جایی رسیده‌ایم که در قرارگاه شرایط خاص محرومیت‌زدایی بررسی می‌شوند. وی با تصریح بر این موضوع که محرومیت‌زدایی تنها کاری عمرانی نیست، بلکه بخش فرهنگی و مالی را هم درگیر کرده است، افزود: اعتقاد شهردار شیراز بر این است که در بحث محرومیت‌زدایی در ابتدای کار قرار داریم. حسینی ادامه داد: پس از شروع به کار کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز متوجه شدیم که باید یک سند تدوین کنیم؛ چراکه نقاط کوری در محلات داشتیم که از چشم شهرداران مناطق دور افتاده بود. وی عنوان کرد: اکنون برای نقاط کور چاره‌اندیشی شده و شرایط به‌گونه‌ای جلو رفته که فعالیت‌ها و پروژه‌های به‌روز در حوزه محرومیت‌زدایی اجرایی می‌شود. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به موضوع توانمندسازی زنان خانوار در محلات، ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی توسط سپاه، مسئله اعتیاد و… اشاره و تأکید کرد: کمیته محرومیت‌زدایی با رویکرد عدالت اجتماعی دراین‌باره ورود کرده است و امید است شاهد تداوم شادی مردم محلات محروم شهر باشیم.
گام بلند شهرداری در حوزه محرومیت‌زدایی
سرهنگ مجید علی‌پور، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) نیز در این مراسم بیان کرد: امروز شاهد گام بلند شهرداری کلان‌شهر شیراز در افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی هستیم. وی افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی» دستگاه‌های مختلف برای تحقق منویات رهبری، اقدامات مؤثری را در دستور کار قرار دادند که در مجموعه سپاه قرارگاه احمد بن موسی(ع) با هدف رفع محرومیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را‌ه‌اندازی شد. علی‌پور تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های حاصل‌شده با راه‌اندازی این قرارگاه، تعامل بسیار مطلوب شورا و شهرداری در موضوع رفع محرومیت‌ها بود. وی عنوان کرد: شهرداری شیراز در موضوع رفع محرومیت‌ها، فراتر از حوزه اختیارات عمل کرد و برای نخستین بار در کشور بخشی از بودجه عمرانی شورا و شهرداری شیراز به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی محلات مناطق یازده‌گانه اختصاص داده شد.
 افتتاح و کلنگ‌زنی 43 پروژه محرومیت‌زدایی
گفتنی است، در خاتمه این مراسم از اسناد باقی‌مانده محرومیت‌زدایی محلات مناطق ۱۱گانه شیراز رونمایی شد. بنا بر این گزارش، در بیست و چهارمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، به صورت هم‌زمان ۴۳ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز با اعتبار ۷۸۶۹میلیارد ریال با حضور مدیران شهری و یاوران شورا و شهروندان افتتاح و کلنگ‌زنی شد. اجرای عملیات لوله‌گذاری کوچه ۳٫۷ ابیوردی یک تا میدان اول، اجرای عملیات لوله‌گذاری فاز دو خیابان مهدی‌آباد قصردشت در منطقه یک با اعتبار ۱۱۸٫۲میلیارد ریال، اجرای عملیات زیرسازی، کانیواگذاری و آسفالت معابر، گودشیری و دباغی، اجرای عملیات زیرسازی، کانیواگذاری و آسفالت معابر شهرک بهار، انشعابات کوچه ۱۸ رحمت، کوچه ۱۹ ب و 29/9 و 29/11 محراب و کوچه 2/6 خیابان شهید اسلامی و کوچه ۸ و ۱۱ خیابان شهید شجاعی در منطقه ۲ با اعتبار ۱۱۷٫۴میلیارد ریال در این مراسم به بهره‌برداری رسید. در منطقه ۲ عملیات اجرایی پروژه‌های لوله‌گذاری کوچه‌های ۱۸، ۲۰، ۲۲ و ۲۴ کدیور و لوله‌گذاری ۱۰متری اول و دوم شیخ علی چوپان با اعتبار ۱۳۵٫۷میلیارد ریال نیز آغاز شد. گفتنی است، در منطقه ۳ شهرداری نیز پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل عملیات زیرسازی، کانیواگذاری و آسفالت معابر محدوده یک سعدی (بر آفتاب سعدی) و شهرک رکن‌آباد با اعتبار ۲۴۰میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی محرومیت‌زدایی محله کاوه و شاهیجان و محرومیت‌زدایی شهرک سعدی (جدید) این منطقه با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال آغاز شد. همچنین در این مراسم، در منطقه ۴ شهرداری پروژه‌های لوله‌گذاری بلوار بیت‌المقدس و زیرسازی و آسفالت محله کشن با اعتبار ۱۴۰میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
توزیع عدالت‌محور امکانات در مناطق یازده‌گانه
در منطقه 5 شهرداری شیراز پروژه‌های عملیات جدول‌گذاری، کانیوا، دال و زیرسازی و آسفالت ده دوده، ابوذر غفاری، فاضل، مبین، دولت شرقی و بنی‌هاشمی با اعتبار ۴۰میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه لوله‌گذاری خیابان بنی‌هاشمی با اعتبار ۱۷۰میلیارد ریال در این محله آغاز شد. در منطقه ۶ شهرداری کلان‌شهر شیراز هم پروژه سامان‌دهی کانال آب‌های سطحی جوادیه حدفاصل شهرک جوادیه و پردیس با اعتبار ۸۵میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. در منطقه ۷ نیز عملیات بهسازی و آسفالت معابر محله دستخضر، عملیات لوله‌گذاری ادامه خیابان سهل‌آباد شرقی، عملیات بهسازی بلوار ولایت و منشعبات و همچنین سرپوشیده کردن کانال روباز واقع در وزیرآباد بلوار ولایت با اعتبار ۴۷۵٫6میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی لوله‌گذاری سهل‌آباد ۲ جنب اراضی حاج مصلح، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی محلات احمدآباد، سهل‌آباد و سطح منطقه، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی از کوچه ۲۸ تا کوچه ۳۷ نصر شرقی، بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر محله وزیرآباد، بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر بلوار اتحاد، بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر محله سهل‌آباد، بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر محله احمدآباد صغاد و بهسازی، زیرسازی و آسفالت بلوار اتحاد فاز ۱ با اعتبار ۱۱۸۲٫۶میلیارد ریال آغاز شد. در منطقه ۸ نیز ۳ پروژه کف‌سازی و بهسازی محله لب‌آب، کف‌سازی و بهسازی محله چاپارخانه و کف‌سازی و بهسازی محله درب شازده با اعتبار ۳۱۰میلیارد افتتاح و عملیات اجرایی کف‌سازی و بهسازی و جداره‌سازی دروازه اصفهان خیابان شهید فروردین با اعتبار ۲۵۰میلیارد ریال آغاز شد.
 رونق آسفالت در مناطق محروم
در ادامه این مراسم به‌صورت ویدئوکنفرانس در منطقه ۹ شهرداری شیراز پروژه‌های پیاده‌روسازی شهرک مهدی‌آباد، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی کمربندی (شرق شهرک مهدی‌آباد)، زیرسازی و روکش آسفالت شهرک‌های زیتون، مهدی‌آباد، سامان و همچنین تکمیل لوله‌گذاری کمربندی با اعتبار ۱۴۱۹٫۹میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و کلنگ پروژه‌ تکمیل لوله‌گذاری کمربندی (شرق شهرک مهدی‌آباد) با اعتبار ۱۲٫۷میلیارد ریال به زمین زده شد. در منطقه ۱۰ هم پروژه زیرسازی و جدول‌گذاری، تهیه و پخش آسفالت در میعاد واقع در شهرک قصر قمشه و سطح منطقه و پروژه لوله‌گذاری آب‌های سطحی خیابان زیمنس و ‌گویم (ضلع جنوبی جاده شیراز- سپیدان) با اعتبار ۳۶۸٫۳میلیارد ریال افتتاح شد و عملیات اجرایی پروژه‌های زیرسازی و جدول‌گذاری، تهیه و پخش آسفالت و اجرای آسفالت دستمزدی در محلات محروم سطح این منطقه و تکمیل، زیرسازی و پیاده‌روسازی خیابان جمهوری گویم (فاز۲) با اعتبار ۲۰۲۱٫۳میلیارد ریال آغاز شد. در منطقه ۱۱ نیز پروژه‌های محرومیت‌زدایی محله شاهیجان، پروژه‌های محرومیت‌زدایی محله پودنک و پروژه‌های محرومیت‌زدایی محله قناعت‌پیشه با اعتبار ۵۸۲میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی